Ik heb een VW transporter T5 bj 2004 waarvan het acculampje op het dashboard brand. De boordcomputer geeft aan : generator werkstatt of zoiets.
Bij onderzoek blijkt dat de koppeling tussen de dynamo en de motor draait waarbij het lijkt of de dynamo ook meedraait. De bus heeft nog maar net 110000 KM gereden Bij meting blijkt dat de accu wordt leeggetrokken en niet wordt bijgeladen. Is de dynamo bij voorbaat stuk, of heeft iemand nog een tip voor mij.
Ook zou ik graag wat tips willen ontvangen over het vervangen van de dynamo mocht dit nodig zijn. Hij zit achter de aircopomp en stuurbekrachtiging pomp en is dus zeer lastig te demonteren.
bvd Mvg Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou je zal eerst de dynamo los moeten halen want het zou kunnen dat het binnen werk van het rubber eruit is.
is dat niet zo dan moet de dynamo vervangen worden.
het front moet zoals genoemt in de service stand gezet worden dan komt hij een stuk naar voren.
dan moet je de airco pomp aan de kant doen en de dynamo er tussen uit halen.
de voorste motor steun moet ook gedemonteerd worden.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar