Beste heren/dames,
Ik ben in het bezit van een vw transporter t5 uit 2010.
Als ik mijn ruitenwissers op interval zet gaan de ruitenwissers een eigen leven lijden.
Volgens mij zit er een regensensor op.
Als de ruitenwissers bewegen en het contact word uit gezet stoppen de wissers acuut, dus deze gaan niet naar rust stand.
Volgens forums is dan mijn interval relais stuk is dit juist??
Iemand enig idee???
Thanx
Eddy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat er bij jou auto gebeurt is volledig normaal bij deze auto.
Ik heb zelf ook een T5 van 2010 en deze doet al 4 jaar exact hetzelfde , ze hebben de regensensor volgens de dealer minder gevoelig gezet , zeggen ze , het ging toen wel beter , maar af en toe gaat hij toch nog als een achtelijke te keer.
Als je het contact uit zet is het logisch dat hij niet naar de ruststand gaat , alle voeding gaat er dan af, heeft niets met je relais te maken .
Ok dat is toch vreemd zou juist beter moeten werken.
Is het niet mogelijk de regensensor uit te schakelen??
Bij mijn vorige vw een caddy uit 2007 als je het contact uit zette gingen de ruitenwissers naar de rust stand.
Ik las op een forum dat als hij dit niet doet het relais dan 100% zeker kapot was.
Vreemd vreemd.
10 jaar
Niks vreemds aan , die sensoren zijn gewoon veel te gevoelig.
Heb de auto nieuw gekocht , en deed het van het begin af zo , bij diverse andere T vijfs gekeken doen allemaal precies hetzelfde , vreemd vreemd.
Krijg volgende week een nieuwe zal eens kijken wat die doet.
Thanx voor u duidelijke uitleg.
Inderdaad erg gevoelige dingetjes.
Zoiets moet je toch uit kunnen schakelen??
Als u toch dezelfde auto heeft heb ik nog een vraag voor u.
Als je de auto in de versnelling zet en de koppeling snel los laat hoor ik een tik/klap alsof de bak los zit ofzo.
Klink dit bekend of nie??
10 jaar
Is volgens de dealer niet uit te schakelen .
Klinkt als speling ergens op , de mijne heeft nu 200.000 km gelopen , het enige wat vervangen is , is een rechter aandrijfas , schijnt vaker voor te komen , zou het kunnen zijn.
2 massa vliegwiel wil ook nog wel eens klapperen , maar dit hoor je ook als hij stationair loopt.
Motorsteunen controleren.
Ik heb vandaag effe goed geluisterd en gevoelt.
Heb een sterke vermoeden dat het een aandrijfas is.
Als ik hem in zijn 1 zet en de koppeling los laat hoor ik de bonk koppeling weer in en weer los is de bonk weg, maar zet ik de bak in zijn achteruit is de bonk er weer en terug in zijn1 is de bonk er weer.
In zijn 1 is de 2e x de bonk weg maar zet ik hem om en om in zijn 1 en dan in zijn achteruit is de bonk aanwezig.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar