Hallo iedereen, ik heb een vraagje, ik heb op mijn vrouw zijn auto 2 jaar geleden een nieuwe Bosch accu gekocht.
Ik heb ook rond die tijd een andere autoradio gekocht, pioneer.
Ook gewoon netjes aangesloten, maar heb de accu nu al x aantal keren moeten opladen.
Heb een vermoeden dat de autoradio de accu leeg trekt, can bus gateway module ?
Heb nu eerst de autoradio eruit gehaald, maar stel je voor dat dit wel de boosdoener is, is dit op te lossen met de desbetreffende autoradio en hoe ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de problemen ook al 2 jaar of is dat later begonnen?
Durf er eigenlijk niet volledig ja op te zeggen.
7 maanden
Wacht het ff af nu je de radio hebt verwijderd. Mocht het de radio zijn,zorg er dan voor dat de radio het alleen doet met de sleutel op de accessoire stand.(geen constant stroom)
Nou vanaf dat de autoradio eruit is, is er geen problemen meer met de accu.
Nu wil ik hem eigen niet meer via de stekker aansluiten maar rechtstreekse stroom en wanneer de auto op contact staat.
Welke kleur kabel, bij de radio, geel en rood moet er een constante stroom op en welke de geschakelde.
En heeft iemand een suggestie welke zekering positie ik het beste kan pakken.
7 maanden
Geel is 12V, ook wel plus (+), de zwarte draad is massa (-) en de rode draad is de geschakelde plus (ACC power on)
Dus geel op constante stroom 12 volt (zal geheugen zijn) en de rode op een geschakelde 12 volt, wanneer je het contactslot omdraait.
7 maanden
Even een raadsel over de autoradio, betreft een pioneer mvh-s420bt.
Had hem aangesloten als volg : geel constante 12 volt (+), rood op geschakelde stroom (+) en zwart op de massa (-).
Hij speelde goed, volgende dag wil mijn vrouw weg met de auto, radio ging niet aan.
Radio naar voren gehaald, de gele stekker en rode stekker los getrokken, gemeten , spanning aanwezig.
Stekkers weer in elkaar gedrukt en de radio speelde weer.
Maar de volgende dag weer het zelfde liedje.
Nu heb ik spanning gemeten met een draaiende motor en gewoon stilstaande motor op contact.
Met draaiende motor op de gele 11.72 volt en rood 14.36 volt. (wanneer ik de gele stekker uit elkaar trek meet ik ook 14.36 volt)
Gewoon op contact, dat de motor niet draait meet ik op de gele 12.54 volt en rode 12.22 volt.
Die hoge voltage, ik neem aan dat dit normaal is laden van de dynamo.
6 maanden
Opgelost, ik had hem rechtstreeks vanaf de accu gepakt.
Zat nog een dikke kabel in voor een versterker.
Alleen die zekering die er tussen zat, die was niet helemaal fris.
Nieuwe zekering geplaatst en klaar is die.
1 maand
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
7 maanden