Beste forumleden,
Vandaag startproblemen, oorzaak water in de computer, kletsnat.
Ruikt verbrand en corrosie op de printplaat
Auto start dus niet, is ook niet uit te lezen, geen connect.
Uiteraard ook geen vonk, dus defect.
Kan ik deze vervangen 1 van de sloop en plug en play, of moet ik ook de sleutel hebben.
Waar allemaal opletten om deze auto alsnog rijdend te maken.
Graag jullie advies en alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Allereerst de oorzaak van de "water lekkage" opsporen en verhelpen,
anders gaat de "nieuwe" ECU ook verzuipen,
De "nieuwe" ECU dient precies dezelfde nummers te hebben als de oude ECU,
En .........!!
motorcode, bouwjaar en model dienen alle overeen te komen met de oude ECU,
"nieuwe" ECU in laten leren bij de VW garage, o.a. de startbeveiliging.........,
Houdt er rekening mee dat als je de ECU zelf omwisselt (thuis) de auto niet meer start/loopt, dus naar de garage gesleept/vervoerd dient te worden.
Bedankt voor uw bericht.
Afvoer was verstopt met bladeren etc.
Zelfde ECU vinden is niet makkelijk, heb er misschien 1 moet wel buiten NL komen, de onderdeelnummer komen overeen, maar BJ en model onbekend.
Zou de auto dan niets doen na programmeren als de BJ en model niet klopt?
9 maanden
Als bouwjaar en model-type onbekend zijn zou ik de gok Niet wagen,
De kans is groot dat het niet gaat werken,
Het beste is toch op zoek gaan naar een ECU met de juiste nummers,
bouwjaar en model-type (zelfde als de oude ecu).
Beste forumleden, bedankt voor de reacties.
Inmiddels ander ECU met exacte zelfde nummers en deze laten programeren/reparatie. Nu doet de auto het weer. Bedankt allen.
7 maanden
Das mooi, bedankt voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 maanden