Volkswagen Golf III : achterruitenwisser en relais 30 golf 3

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 ady

hoi,

ik heb een probleem met mijn achteruitenwisser. Niet een heel groot probleem maar ik stoor me er wel aan.

Elke keer als ik deze gebruik dan komt deze niet in de basisstand terug. Hij stopt er net 2cm voor het eind. Als ik hem vervolgens uit doe en weer aan dan staat ie weer 2cm hoger (dus al 4cm in totaal) Dus ik moet de wisser een stuk of 50x aan en uit doen wil die weer op de normale basisstand staan.

Ja een vreemd probleem :)

ik vraag me af hoe dit kan en waar het probleem nu in kan zitten en vooral hoe ik dit op kan lossen.

Nog een vraag over relais 30. voor de brandstofpomp.

Wat zijn de symptomen als deze versleten is? Ik weet dat de motor dan plotseling af kan slaan doordat inwendige soldeerverbindingen geen goed contact maken.
ik heb dus dat de motor tussen de 3500 en 4000 toeren soms in wil houden. Maar niet altijd, soms. Ik heb het afgelopen jaar al veel dingen vervangen aan sensoren, onsteking etc.
Zou dit relais de mogelijke oorzaak kunnen zijn van een inhoudende motor?

peter139

Geplaatst door peter139 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Versleten zal het relai niet zijn, waarschijnlijk dat de print of soldeerverbinding slecht is en die zodoende een probleem kan veroorzaken, ik denk dat als het relai hapert of slecht werkt, de auto op dat moment ook erg slecht loopt, als het relai niet loopt of telkens onderbroken word, doet de brandstofpomp hetzelfde.

Inhouden in de vorm van een te arm mengsel kan vanalles zijn, valse lucht door een kapotte slang of pakking / brandstoffilter te oud / half verstopt / brandstofpomp defect ( te lage druk / te weinig opbrengst ) injector(en) vuil door ouderdom etc..

Dat je ruitenwisser niet meer goed op het nul punt stopt kan ook aan het motortje zelf liggen, een andere mogelijkheid is dat het asje stroef gaat, deze kun je controleren en zonodig schoonmaken, maak het stangetje los aan het motortje zelf en kijk als je nu de ruitenwisser handmatig bedient, of deze nu soepel heen en weer beweegt, of de ruitenwisser is er eens afgehaald geworden en niet goed terug erop gezet ( te hoog of te laag )

Relai 72 is voor de achterruit wisser, maar dat zal je probleem niet zijn.

peter139 (0), 13 jaar geleden

Even een update
na grondig onderzoek bleek het probleem in het relais van de achteruitwisser te liggen. Na deze vervangen te hebben doet de wisser het weer zoals het hoort.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.