hallo iedereen,
ik heb een golf 3 1.4 benzine met elec. carbu 126000km.
Een maand geleden draaide de motor heel onregelmatig ik heb hem toen naar de garage gebracht.
Daar hebben ze vastgesteld dat er een aantal kabels van de potentiometer onderbroken waren en die zijn hersteld.
Twee weken later had ik af en toe een groot verlies van vermogen en daarbij viel de motor soms uit
en starte hij niet meer gedurende 5 à 7 min. levens gevaarlijk op de autosnelweg.
Toerental zat meestal rond de 1200 en soms ook te laag rond de 600.
Terug naar de garage daar hebben ze de bobine vervangen.
Toen ik de wagen ging afhalen was de toerental nog steeds te hoog.
Heb hem even warmgereden en dan eens goed door getroken en dan viel hij weer uit maar ik kon hij wel
meteen weer aan de praat krijgen.
Heb dan beslist om er zelf eens naar te kijken want het had mijn al 500 gekost in de garage.
Ik heb de kabelboom er volledig uitgehaald en nagekeken en opnieuw geisoleerd die was vrij goed
temp.sensor vervangen
stroom verdeler vervangen
Er zat een beetje olie in een stekker die bovenaan de carbu zit deze heeft vier pinnen en komt uit op een zwart klokje
in de lucht in laat van de carbu
de relais 01 van de ecu heb ik ook vervangen
als ik heel rustig rij is er geen probleem draait wel op 1200 rpm stationair
als ik dan even doortrek naar 4000rpm in tweede en dan naar derde ga heb ik een groot verlies van vermogen
nu ga ik nog de brandstoffilter vervangen
de vaciuum is volgens mijn in orde
heeft iemand een idee alle hulp welkom
mvg ludo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het zal toch vacuumlekkage zijn, even een bus remmenreiniger erlangs spuiten en dan kijken waar hij reageerd.
wat ook vaak gebeurt is het scheuren van de voetpakking van de carburateur. die zwarte. de auto laten lopen en dan de carburateur heen en weer bewegen.
als de motor dan afslaat of anders gaat lopen dan is de pakking stuk.
Ik zal deze vernieuwen
Deze middag ga ik met de wagen naar het werk
Ik zat in tweede rond de 2000rpm de motor viel uit toerenteller ging onmiddelijk naar 0 en olie lampje begon te pinken
en na 2 sec. sloeg hij terug aan en de 10 sec. die daar opvolgde had ik bijna geen vermogen
daarna liep hij terug goed
zou iemand mij kunnen zeggen welke relais de brandstofpomp bediend
en wat ik ook nog heb is dat de wagen te warm loopt ik ben verplicht de verwarming aan te zetten om de motor te koelen
de radiator is overal goed warm en er zit genoeg water in
mvg ludo
14 jaar
Ludo,
Het probleem kan een defecte toerental / Bdp sensor zijn, ook gezien je toerenteller gelijk naar 0 valt, meestal een teken daarvan!
Het warm lopen kan veroorzaakt worden door thermostaat of waterpomp, waarschijnlijk het laatste ( schoepenwiel los van as )
Gr Stefan
14 jaar
ok
wat is een Bdp sensor en waar zit die
kan dat de motor doen uit vallen
mvg ludo
14 jaar
Hallo Ludo,
Jou Bdp sensor, hall gever genaamd, zit in de ontsteking zelf, dus dat gedeelte waar je de verdeelkap opzet..
Gaan wel vaker kapot trouwens,
Staat de ontsteking ook 'optijd' ? Misschien staat deze te vroeg wat het verhoogt stationair toerental kan verklaren..
Over dat warmlopen, loopt hij alleen warm als je stil staat of file rijd ? Dan kan de fan niet werken, maar doet hij dat ook tijdens het rijden, zie bovenstaande.
Gr Stefan
14 jaar
Ik heb vandaag de vacuum slangen vervangen en de brandstoffilter
Heb er een klein ritje mee gemaakt
geen veranderingen als hij koud staat draait hij rond de 800 rpm en als hij warm heeft 1200
De motor is deze keer niet uit gevallen maar het vermogen valt wel nog altijd weg
ontsteking is nooit verzet geweest wel verdeler vervangen en rotor zou er daar is mis gelopen zijn
ik ga de hall sensor maandag bestellen
mijn ventilator werkt heel raar dat hij te veel opwarmt
mvg ludo
en bedankt dat je mij wilt helpen stefan
14 jaar
Ludo,
Je kan ook een exemplaar van de sloop gebruiken om te proberen, al weet je daar wel niet altijd de staat van, hij kan ook net zo goed defect zijn..
Ik denk dat je koelingsprobleem een slechte waterpomp / thermostaat is..zou daar wel wat aan doen, en er niet mee rijden als hij telkens het rood in loopt.
Gr Stefan
14 jaar
de sloop daar zat ik ook aan te denken ik ken er één die de zaterdag open is
het zou wel leuk zijn moest het dat zijn want ik heb de wagen morgen nodig en dat voor een rit via
de autosnelweg
wat de temp betreft als ik de verwarming aan laat loopt hij maar tot 90 graden
ik wil eerst dat hij goed loopt dan vervang ik de distributie riem met alles er op en er aan
mvg ludo
14 jaar
blijkbaar werkt de fan dan toch niet raar
tja hoe begin ik er aan er zijn diverse onderdelen
de hall sensor is besteld ik moest wel de complete ontsteking kopen met alles er op en er aan
weet je soms of de ontsteking al afgesteld is
en moest dat niet het geval zijn hoe begin ik er aan
hij loopt op 1200rpm als hij warm staat bij koude motor draait hij normaal
mvg
ludo
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar