auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen 0: Advies aankoop golf IV TDI

Bouwjaar: 2007

Ik zoek een goede golf maar in de prijsklassen 6500 a 8000 euro, maar hebben ze allemaal 2 ton gedraaid. Maakt dit uit?
Waar moet je allemaal op letten?
Kun je aan bekende slijtage plekken zien of een golf is terug gedraaid met de km?
Is een chiptuning schadelijk?. Je ziet wel golfen die van 110pk naar 140pk gaan

Geplaatst door

bmw325i (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een golf tdi met 2 ton op de teller kan makkelijk mits deze normaal is onderhouden, anders kun je wel voor hoge onkostenkomen te staan. Dus lijkt het mij verstandig als je zoon auto wil kopen dat je hem niet paticulier koop maar bij een garage met garantie. En let even op als de tandriem al vervangen is. En chiptuning met deze km stand lijkt mij niet echt verstandig ze geven normaal niet voor niks bij chuning na een ton geen garantie meer.

Groet Thijs

thijs11387 0
badge

17 jaar

Qua kilometers is er niks aan de hand. Het is echter wel vaak zo'n km. stand waarbij de koppeling om de hoek komt kijken.
De staat van de auto hangt dus af van de rijstijlen van de vorige eigenaren.
Normaliter zou je steenslag in de voorruit moeten hebben bij zo'n km. stand, doch die kan vervangen zijn bij glasbreuk. Ook het front zou steenslag moeten vertonen, doch ook dit is geen REGEL.
Chiptuning bij deze km. stand is geen probleem. Wat WEL een probleem is, is hoe de bestuurder er vervolgens mee omgaat! Vandaar ook die ton "garantie"......
Rij zelf met een 110 pk met 230.000 op de klok voorzien van een powerboxje (bij 200.000 gemonteerd) en geniet van het toegenomen koppel bij LAGE toeren. Dat houdt NIET in dat ik al bij 40 in zijn 5 rijd maar je merkt het verschil wel. Gevoel voor techniek bij het rijden en schakelen blijft een must, anders kun je beter een automaat aanschaffen.
De topsnelheid is maar een beetje toegenomen en DAAR hoef je het dus ECHT NIET voor te doen.
Weet momenteel nog steeds een verbruik te scoren van 1 op 17,5 gemeten over een hele tankinhoud.
Planken is tanken en hoe sneller men rijdt, des te sneller iets slijt.

Distributieriem is idd een belangrijk punt.

Santa 0

17 jaar

Wat boven gezegd is ben ik het helemaal mee eens,alleen zijn er ook wat kleinere dingen die wel eens stuk gaan en die je ook zo kunt merken of zien.

-Bonkend geluid - stabbalisatorrubbers (kost niet veel)
-deursloten haperen.
-waterlekkage in de deuren (vrij simpel te verhelpen)
-defecte raammechanieken (revisieset voor te krijgen)
-kachelstelmotoren (bij een climatronic)
-vastzittende achterremmen (even schoonmaken)
-Laat storing uitlezen

Dit zijn toch wel de meest bekende kwaaltjes bij een golf 4,en met een beetje kennis is het allemaal wel zo verholpen,het is toch wel iets om op te letten bij aankoop.
Als je distributie vervangt..vervang dan ook de waterpomp mee.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.