auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Advies voor roest plekken weg te werken

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20V

Hallo allen,

Bij mijn achterklep van mijn Golf IV uit 98' zie ik beginnende roestplekken ontstaan
linksboven de handgreep in de rand(zie foto). Ik had tijdelijk de plek met een lakstift dicht gesmeerd. Ook de handgreep is aan het oxideren.

Nu wil ik dit zelf met een low budget gaan fixen.
Ik heb de primer (Motip) en de originele VAG lak in spuitbus al binnen.

Alleen weet ik niet welke werkwijze het beste is.
Ik denk zelf bij de handgreep demonteren opschuren, ontvetten (met terpentine) , in de primer zetten, licht opschuren, ontvetten, en in de lak zetten. Alleen zie ik op internet dat het ook verstandig kan zijn om nog voor de primer een zink laag te voorzien om het metaal te isoleren. Is dit echt nodig?

En voor de roestplekken in de klep eerst alle roest weg schuren tot blank metaal, daarna ook zink spray gebruiken of roestomvormer? En dan met 2 componenten polyester plamuur de oppervlakte opvullen, schuren en ontvetten, in de primer zetten licht opschuren ontvetten en dan in de lak zetten.

Is de zinkspray echt nodig en kan ik 2 componenten polyester plamuur of glasvezel plamuur het beste gebruiken?

(De lak garantie is trouwens 2 jaar geleden verlopen)


Alvast bedankt voor de reacties

[url=http://postimage.org/image/wqdc0xg3b/][img]http://s7.postimage.org/wqdc0xg3b/image....[/img][/url]

Geplaatst door

golf888 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je echt heel heel erg low budget wilt gaan dan zou ik de greep verwijderen en opschuren en spuiten met die spuitbus en dan dat randje van de klep opschuren en proberen te spuiten (overnevelen) en als opgedroogt is daarna goed poetsen. Maar het beste is gehele klep en greep opnieuw laten overspuiten.

ricky 10
badge

12 jaar

Hallo ricky bedankt voor de reactie!

Het is inderdaad beter om de hele klep of een van de sloop helemaal te spuiten maar dat budget heb ik helaas niet.

Ik wil het eerst zelf behandelen en als het toch zou gaan mislukken kan ik de klep in de toekomst altijd nog laten spuiten.
Als de lak nog 5 jaar mee zou gaan ben ik al blij en het kleurverschil neem ik voor lief.

De handgreep idd opschuren ontvetten (beter met wasbenzine dan terpentine denk ik) toch voor de zekerheid een laagje zink erover (het stopt of vertraagd het roest proces) en overspuiten met primer en lak. Ook de pakking vernieuwen van de handgreep. Ik denk dat de oude versleten is en daardoor vocht naar binnen komt. Dan het hoekje de roest weg werken met een dremel moet het nodig zijn, en ook van zink voorzien, dan met polyesterplamuur opvullen als dat nodig mocht zijn, schuren, ontvetten, primer, schuren, ontvetten en nevelen met lak eerst een klein stukje en dan groter uitwerken zodat de lak overlapt ook aan de binnenkant van de klep uiteraard.

Als iemand nog tips of advies heeft laat het aub weten.

golf888 0

12 jaar

Na 8 maanden is de roest is nog steeds weg.
Ik heb de handgreep eruit gehaald en uit elkaar gehaald, geschuurd en gespoten met originele OEM spray. Dit is goed gelukt geen kleurverschil.
De rest van de klep heb ik de roest volledig verwijderd en behandeld met noverox en goed laten drogen, opgeschuurd, gespoten met grondverf en toen de lak (alles zonder zinkspray of plamuur). Hier is wel kleurverschil te zien maar niet veel.
De roest is van binnen uitgekomen omdat de pakking van de handgreep is vergaan, hierdoor kwam water binnen.
De pakking heb ik een nieuwe gehaald bij de dealer rond de 7euro, en vervangen.

Probleem opgelost

golf888 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.