hallo iedereen :)
ik zit met het volgende probleem, ik wou men remmen vervangen (remblokken + schijven). Maar nu krijg ik de zuigers niet meer diep genoeg, heb geprobeerd met een lijmklem en heb gelezen dat je normaal speciaal gereedschap nodig hebt om de zuigers terug naar binnen te draaien, maar dat heb ik niet en je kan het naar het schijnt anders doen met bv met een sleutel van een slijpmachien. Dat heb ik geprobeerd maar dat lukt niet, dus ik neem aan dat de zuiger vast zit in de cilinder? moet ik de remklauw reviseren of niet? zo ja, heb je een goede how to :)?
alvast bedankt
mvg anthony
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou ik zou eerst maar zorgen voor gereedschap om de zuiger draaiend erin tekrijgen.
draaien zo en duwen is zeer lastig maar lukt misschien wel maar met dat gereedschap gaat het vele male makelijker en sneller.
groetjes jan.
Ok ik ga morgen zien voor zo'n setje voor de zuiger weer naar binnen te draaien..maar linksachter is dat rubbertje rondom de zuiger kapot dus moet de remklauw zoiezo uiteen of niet? en als ik de remklauw uiteen moet halen voor dat rubbertje ben ik beter onmiddelijk de remklauw te reviseren..maar mijn vraag is dan als je de remklauw wil demonteren van de remleiding wat moet je dan doen dat al de remvloeistof niet uit de leiding en uit je reservoir loopt?
alvast bedankt :)
mvg anthony
12 jaar
Graag zo snel mogelijk een oplossing want ik moet naar de keuring..
Alvast bedankt
Mvg anthony
12 jaar
nou ik zou kijken of je zon rubber los kan krijgen en dan erin pielen als de zuiger geheel in is.
groetjes jan.
Je moet de zuiger er uit halen om de stofhoes te vervangen. Je krijgt de zuiger niet diep genoeg om de hoes in de rand te monteren. De hoes gaat kapot omdat je geen goed gereedschap hebt en als de hoes vastgeplakt zit aan de zuiger gaat deze torderen en kapot.
Schoenmaker, blijf bij je leest.........
ik heb 2 reparatie (revisie) setjes gekocht (en speciaal gereedschap om de zuigers terug te duwen) en ga morgen men remklauwen reviseren..is dit moeilijk of valt het mee?
En als ik de remslang losmaak, wat moet ik dan doen dat al de remvloeistof er niet zou uitlopen?
alvast bedankt iedereen :)
mvg anthony
12 jaar
Rempedaal ingedrukt houden.
Iemand pedaal ingedrukt houden terwijl ik de remslang losmaak, eens deze los is pedaal ook los..? dat de remvloeistof zogezegd weer naar reservoir gezogen word..? En dan remslang naar boven houden ofzo? En moet het reservoir hiervoor open gezet worden ofzo..?
Alvast bedankt :)
Mvg anthony
12 jaar
met alle respect, maar als je het niet zo goed weet zou ik de remmen aan de garage overlaten. Voor uw en onze veiligheid!
Helemaal met de laatste "spreker" eens.......
Ik heb men diploma van autotechnieken en heb tot nu toe alles al zelf aan men wagen gedaan en aan die van men ouders familie en vrienden en nooit geen problemen gehad..maar ik vraag gwn wat ik kan doen dat alle remvloeistof niet wegloopt uit de leidingen en uit het reservoir..
Ik hoor het graag..:)
Mvg anthony
12 jaar
Als je je diploma's hebt, moet je dit soort digen ook weten. Pedaal ingedrukt houden, totdat de boel weer in elkaar zit en aangesloten.
Ok dank u ik ga het vanavond doen..:) ja ik heb al vanalles gedaan..maar een remklauw is iets dat ik nog nooit gedemonteerd heb..daarom..maar tog bedankt..
Mvg anthony
12 jaar
Heb nog nooit een pedaal ingedrukt gehouden.
Griptangetje losje op de slang klikken zodat ie net dicht is en de boel loshalen, op deze manier krijg je weinig lucht terug in je systeem.
En ik vind het juist super dat er mensen zijn die het zelf willen doen , ze worden schaarser in de tegenwoordige maatschappij.
En met een beetje hulp van het forum moet dat toch goed en veilig ! kunnen lukken of niet medecollega's?
Trouwens ik heb mijn papieren in 1994 en 1996 gehaald en ik moet dagelijks hulp vragen omdat er zoveel techniek in de verschillende merken zit dat je dat eenvoudigweg niet allemaal kunt weten en onthouden, tenzij je bij een groot bedrijf werkt en de hele dag niks anders doet.
inderdaad :)
maar nu heb ik de remklauw erafgehaald met ingedrukt rempedaal en er komt niets meer uit de leiding dus dit is ok :) maar nu heb ik de zuiger eruit gedraaid en de eerste dichtingsring eruit gehaald maar nu krijg ik die keering er maar niet uit..maar ik zie dat er helemaal vanachter in de cilinder een sirklip zit..moet deze eruit of is deze voor iets anders..? hoe krijg ik die keerring er uit :)?
ik hoor het graag..:)
mvg anthony
12 jaar
[quote=C.Jonker]En met een beetje hulp van het forum moet dat toch goed en veilig ! kunnen lukken of niet medecollega's?[/quote]
Sorry hoor! maar dit klusje is toch pi-nuts voor iemand die zelf zegt automonteur te zijn of althans daarvoor is opgeleid.
Het lijkt wel of we hier een AAP moeten leren klimmen......
Gr. paul
Sorry hoor maar ik heb dit nooit op school moeten doen..jij hebt ook vragen gehad hoor als je iets de eerste keer hebt moeten doen..:) als iemand me kan zeggen hoe deze keerring eruit moet, ik hoor het graag :) mvg anthony
12 jaar
weet iemand hoe ik die keerring eruit krijg? er zit zo precies een ijzeren huisje rond met een dikke veer in..maar hier zit de keerring ook bij eh? dus hoe moet ik dat eraf halen? moet ik de scirklip losmaken die helemaal achteraan in de cilinder zit?
ik hoor het graag :) mvg anthony
12 jaar
Je op school ben je vooral bezig met theorie. Nu blijkt dat de praktijk en theorie toch een wereld van verschil zijn.
Anthony, ik denk dat dit niet goed komt. Remmen is een best belangrijk ondrdeel van je voertuig. En als jij al niet eens weet hoe je voorkomt dat er remvloeistof wegloopt, en een keerring niet kunt verwijderen/ plaatsen ...?
jaja het is allemaal goed :s ik snap het nut niet van deze site hoor dan.. maar het is goed ik doe het allemaal alleen wel ;) er zijn verdomd veel mensen dat dit niet weten hoe het moet hoor :s ik vraag gewoon of die scirklip eruit moet..dan kan u even goed daarop antwoorden i.p.v me te zeggen dat het niet slim komt :) ik vervang alles aan een auto tot distributieriem, motor volledig uiteen en weer ineen dat heb ik allemaal geleerd maar toevallig niet hoe je een remklauw reviseert..en heb geen speciale tang voor deze scirklip eruit te halen dus vraag ik gewoon of deze eruit moet of niet..heb de scirklip in de zuiger zelf wel los gekregen omdat deze niet zo diep zat..en heb die keerring helemaal vanachter in de zuiger wel kunnen vervangen.
kan iemand me dan zeggen of deze scirklip er ook uit moet? of kan het zijn dat deze voor een andere auto is? want deze set is voor meerdere auto's zoals audi skoda enz..
tog graag een antwoord :)
vertrouw me als ik weet wat ik moet doen doe ik het goed :)
bedankt :)
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar