Hallo,
Ik heb een een golf IV TDI 66 kw met motorcode ALH (km 380000) met volgend probleem;
Bij rijden boven 120 km/h niks aan de hand totdat ik rem en daarna weer probeer te accelereren ben ik het vermogen kwijt.
Bij uitdraaien van contact en opnieuw inschakelen is het vermogen weer terug totdat bovenstaand weer voorkomt.
Bij uitlezen komt de volgende code naar boven:
17965 Loaddrol controle, positieve afwijking.
Nu hebben we alle vacuüm slangen vervangen en de EGR klep gedemonteerd en gereinigd.
Probleem blijft zich helaas voordoen.
Iemand advies/tips om deze klacht te laten verdwijnen.
Alvast bedankt,
Gr Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Enige tijd geleden ook zo`n soort probleem mee gemaakt met het zelfde type auto van mijn vrouw.
Oorzaak bij ons was dat de turbo niet helemaal goed werkte. de schoepen bleven op een stand staan waardoor de turbodruk verkeerd was. Ze dachten eerst dat het een slang van de turbo was die lek was omdat deze dit soort storingen ook veroorzaak.
[url=http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17...]Foutcode 17965[/url].
Turbo met vaste schoepen: bij een te hoge turbodruk moet in 95% van de gevallen de 'schuldige' gezocht worden in een defecte N75 of in een lekke slang(aansluiting).
Turbo met variabele schoepen (VNT): een te hoge turbodruk kan niet door lekke slangen komen, dan zijn de verstelbare schoepen de oorzaken.
PS. deze foutcode heeft niets met de EGR te maken.
12 jaar
[quote=speek][url=http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17...]Foutcode 17965[/url].
Turbo met vaste schoepen: bij een te hoge turbodruk moet in 95% van de gevallen de 'schuldige' gezocht worden in een defecte N75 of in een lekke slang(aansluiting).
Turbo met variabele schoepen (VNT): een te hoge turbodruk kan niet door lekke slangen komen, dan zijn de verstelbare schoepen de oorzaken.
PS. deze foutcode heeft niets met de EGR te maken.[/quote]
De N75, zijn dit de blokkjes met een stekker welke tussen het vacuumsysteem zijn geplaatst?
Zijn dit er twee, zover ik weet zijn er wel 2 types een met ronde stekker en met vierkante.
Gr Mike
12 jaar
Een ALH motor heeft een VNT .
Dus wrs iets met de verstelbare schoepen.
info: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo....
http://wiki.tdiclub.nl/Turbo
12 jaar
Ok top, gaan we van de week even naar kijken.
Met die schoepen kan ik zeker weinig?
12 jaar
Mag op slot!
Probleem is nooit gevonden.
Helaas is de auto gister betrokken geweest bij een ongeval.
Hierbij is de auto total loss verklaard.
bedankt voor alle reacties.
Gr Mike
12 jaar
Hallo Mike ,
ik denk dat jij het slangetje tussen de turbo en de leiding stuk hebt,
ik heb nl hetzelfde probleem gehad met een vw passat .
het slangetje is maar ongeveer 5cm lang en beweegd als de motor kanteld bij het remmen ,en als er dan een kleinscheurdje in zit gaat hij vanzelf in de noodloop .
succes Rene
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar