deze herfst reeds de gloeispiralen vervangen (3 stuks defect), nu meldt de klant een slecht aanslaan van een koude motor.
geen storingscodes, Bij het aansturen via de testkast van de componenten wel gloei-spanning aan de gloeiers, pompversteller functioneerd, etc.
Nu lees ik op deze site al verhalen over een slechte kabelboom in de motorruimte maar dan zou het probleem zich ook rijdende moeten voordoen.
Enig idee?
vr. gr. en ik houd jullie op de hoogte.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer sowieso eerst de temperatuursensor Zwaantinus Dat is een zwak punt van de VW-Groep.
reeds vervangen in sept. 2005 ivm slechte aanduiding op tellerunit, ( motor warm, temperatuurmeter zat nog onderin)
had ik in mijn eerste bericht moeten vermelden, evenals alle relais die op spanningsval zijn gecontroleerd.
toch een juiste denkwijze Siem.
vr.gr.
Is dat wel de sensor die invloed heeft op het startgedrag?. Naar ik meen te weten heeft de auto twee temp. sensoren.
deze sensor heeft vier aansluitingen twee t.b.v. temp.meter en twee t.b.v. EDC.
vr.gr.
Wellicht portier schakelaar defect, deze stuurt voorgloeirelais aan.
dan zou het voorgloeien langer duren maar daarna wel direkt starten/aanslaan, in dit geval gaat hij na het gloeien en starten gewoon niet mooi rond lopen en moet ook lang doorgestart worden.
vr.gr.
misschien niet het meest slimme antwoord maar zijn de retour slangen van de verstuivers wel goed , bij opel's geeft dit wel problemen als ze iets lekken, na vervangen starten en lopen ze weer goed ???
met nieuwe gloeispiralen ook retourslangen reeds vervangen.
vr.gr.
Meet voor de zekerheid de temp-sensor nog eens na.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar