Volkswagen Polo: Kopelingspedaal soms op de bodem

Bouwjaar: 2003

Klant heeft de klacht dat - soms- de koppelingspedaal op de bodem blijft zitten. Ze haalt hem dan weer terug en daarna kan het een tijdje goed gaan, maar vroeg of laat gebeurt het weer. Dit is uiteraard vervelend en wij willen dit nu graag oplossen.
We hadden al eerder aangegeven dat het wellicht de vloermat is, maar die heeft ze eruit gehaald en daarna heeft het probleem zich weer voorgedaan. Dus er is een oorzaak , maar waar te beginnen als hij het nu bij ons in de werkplaats perfect doet?

Iemand dit al eens eerder bij de hand gehad? Koppeling wordt hydraulisch bediend, dus vermoedelijk zit daar het probleem?

Siem Bijman

Geplaatst door Siem Bijman (160) PRO , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

http://img266.imageshack.us/img266/1738/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

siem, hier alvast een overzicht van het geheel.

paul,

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

http://img481.imageshack.us/img481/6715/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

controleer ook deze servo-veer.

paul,

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Commando cylinder vervangen, is een technische mededeling van, onder de 3 graden kan deze weigeren. nieuwe type is verbeterd.

Siem Bijman (160) PRO, 18 jaar geleden

Paul bedankt. Zit me alleen af te vragen waar die servo veer zit? Zorgt die dan dat de pedaal weer terug komt?

Volgwagen: ook bedankt voor je reaktie. Kan natuurlijk zijn, maar het heeft zich al voor gedaan toen het nog niet zo koud was en zoals gezeg is het nadat je het pedaal omhooghaalt weer een aantal weken goed. Vraag aan jou is dus wat de symptomen zijn als het beneden de 3 graden is en de command-cylinder weigert? Weet je dat misschien?

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

siem..

veer moet zich bevinden (of is foetsie? en zit nu in de stofzuiger?) op de plek zoals op foto is te zien, zorgt er indd, voor dat het pendaal weer terug komt.

controleer ook (zie bovenste foto) nr,5 de sluitclip, het kan zijn dat de bolle kop van de comando-cylinder daar ergens blijft haken..

paul,

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Nou dat van beneden de drie graden moet je niet al te serieus nemen, bij klachten vervangen wij hem zoiezo ook al is het niet zo koud geweest.(ook in de zomer) mischien had ik dat van die drie graden beter niet kunnen vermelden, maar zo staat het in de melding.
symtomen:pedaal blijft sporadisch op de vloer liggen na intrappen, later werkt deze weer helemaal normaal, en blijft dit ook een tijd goed gaan.
Dus precies zoals jij het omschrijft.
suc6

Hans4045 (0) PRO, 18 jaar geleden

vorige week ook gehad,andere cil aan pendaal geplaats en het was weer okë.oude cil los gemaakt en het was net of het cupje week was geworden.
Hans L

Siem Bijman (160) PRO, 18 jaar geleden

Tijd zal het leren jongens. Veer was aanwezig, maar dealer(s) bij ons in de buurt wisten niets van een servicemededeling en 1 van hen gaf aan dat ze het probleem vaker meehadden gemaakt en dit oplosten door een extra terugtrekveer te monteren. Dit hebben we nu gedaan en resultaat moet de komende tijd blijken. hou jullie op de hoogte.

Siem Bijman (160) PRO, 18 jaar geleden

Probleem dus niet met een extra veer opgelost. Klant kwam zelf in Coevorden een VW Dealer tegen en die wisten meteen hetzelfde te vertellen als volgwagen nl. de commandocilinder vervangen. Je moet wat doen, dus daar beginnen nu we eerst maar mee en wellicht komt dan de cilinder bij het pedaal zoals Hans L aangeeft.

Audifreak763 (0) PRO, 18 jaar geleden

Wat is het verschil tussen de commandocilinder en de "cilinder bij het pedaal"?. Spreken we hier niet over hetzelfde onderdeel?.

Siem Bijman (160) PRO, 18 jaar geleden

Ik bedoel dus de cilinder op de bak Jan.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

De cilinder op de bak is de werkcilinder. Die bij het pedaal is commando- of hoofdcilinder.

Audifreak763 (0) PRO, 18 jaar geleden

Juist, en Hans L bedoelt de commandocilinder. Dus is het IMHO voor Siem zinvoller om eerst de commandocilinder te vervangen. Ook de adviezen van Volgwagen en de dealer uit Coevorden wijzen in die richting, als ik het goed lees. Maar goed, mijn mening voor een betere.

Siem Bijman (160) PRO, 18 jaar geleden

Jan je hebt helemaal gelijk. Komt door de tekening die de klant mij heeft gegeven en ik daar de bakcilinder van maakte. Maar na jouw opmerking even beter gekeken en wordt er inderdaad over de commando-cilinder gesproken en is dat de cilinder bij het pedaal.
Dus die gaan we nu vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.