Volkswagen Golf IV: Af en toe stotteren zonder foutcodes

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v 105 pk

Hallo ik heb een Volkswagen golf 4 en ik zit al een tijdje met een probleem mijn wagen stottert dit doet hij in zn 1 meestal 3 seconden nadat ik de koppeling heb los gelaten en soms ook in zn 2
het gebeurt voorall als ik snel wil wegtrekken (maar ook met een slakkengang gebeurt het) vanuit stilstand je moet het zo zien je trekt op nadat je de koppeling heb losgelaten gaatie rijden en dan geeftie nog ff een hik zeg maar gewoon 1 felle hik dit doet hij overigens alleen als hij warm is
als ik er echt lang mee gereden heb dwz 2 uur ofzow gebeurt het ook welleens in zn 2 als ik bijvoorbeeld na een rotonde eens ff goed wil herpakken dattie 2 of 3 korte hikjes geeft eerst was dit behoorlijk heftig en vaak maar na het vervangen van de bougies bougie kabels de bobine alle filters grote beurt en alles en toen was het voor 90procent vermindert maar het probleem is er wel nog steeds het punt is dat het willekeurig gebeurt
soms kan je 3 uur rijden gebeurt het nooit
en dan heb ik het 10 keer onderweg
maar hij wil het nooit echt doen als ik bij de dealer ben
die kunnen overigens niks vinden hij is meerdere malen uitgelezen en de auto weigert het probleem gewoon te doen als hij bij de dealer is waardoor het voor de dealer een lastige zaak is om het probleem op te sporen de auto wegdoen is geen optie hij brengt te weinig op om een gelijkwaardige auto terug te kunnen kopen en ik heb er al te veel aan gedaan (velgen mooi geluid schermpie dit is overigens profesioneel gebeurt en het probleem was daarvoor al aanwezig) wat zou het waarschijnlijk nog meer kunnen zijn wat ook te checken is zeg maar want ik wil geen willekeurige onderdelen gaan vervangen want zoveel geld heb ik niet het moet egt goed onderzocht kunnen worden

freakyfish

Geplaatst door freakyfish (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Hou eens bij hoe vol de tank is als de motor hikt. Kan zijn dat de benzinepomp niet meer goed werkt bij een bijna lege tank.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hallo

Zo op het eerste moment is het lastig te zeggen wat het precies is,

Toch zou ik nog eens de bougiekabels controleren, spuit ze eens nat met een plantenspuit als de motor loopt, als je nu vonkjes ziet of geknetter hoort, weet je waar het probleem zit, ze kunnen ook onder belasting of door vocht overslaan.

Merk je verder nog iets anders ? Zoals onregelmatig stationair lopen ? Hoog verbruik ?

Weet niet welke motorcode je hebt, maar je er nog ene hebt met verdeelkap, is deze dan ook al vervangen incl rotor ?

Gr Stefan

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Stefan

Bougiekabels en verdelerkap zijn op dit type motor niet te vinden.


Gr. paul

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

BDP sensor (krukaspositiesensor) geeft bij deze motoren nog wel eens problemen,zou die gewoon vervangen (is lastig als je nog nooit hebt gedaan) en weer aankijken.

Even voor de duidelijkheid:als hij die hik geeft dan heb je je voet al van de koppeling toch?
En geeft hij die hik ook als je AL gas aan het geven bent?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ook niet bij de ATN motor Paul ?

Gr Stefan

freakyfish (0), 14 jaar geleden

ik heb inderdaad mijn voet al van het pedaal af dan dan begint hij te rijden en als ik dan gas geef hikt hij maar soms lijkt het ook wel oftie eerst rijd en dan ineens heel fel is alsof hij de eerste 2 seconden inhoud en ineens kracht krijg maar ik ben zelf een leek wat sleutelen betreft en zon sensor laten vervangen kost mischien 200 euro ik was al 125 kwijt voor de bobine wat het probleem ook niet bleek te zijn evenals de bougie kabels en de bougies bij mekaar iets in de 270 euro wat het probleem heeft vermindert maar niet opgelost ik zoek ideeen zodat als ik weer eens een poging bij de garage waag ik kan vertellen waar ze naar moeten zoeken in plaats van lukraak onderdelen vervangen ik heb al eens opgelet of het bij volle of lege tank gebeurt dit maakt echter niet uit ook al geprobeert met opentank dop helpt ook niet wat ik wel merk is dat ik het in mijn eentje niet zo vaak heb als ik een bijrijder heb doetie het regelmatig vooralsnog zijn de bougies de bougie kabels de bobine en alle filters vervangen en geeft de auto verder geen enkele storing verder als ik gas geef in zn vrij lijkt de auto er helemaal geen last van te hebben de motor loop ook super goed stationair het verbruik lijkt idd iets meer maar dit kan ook komen omdat ik de laatste tijd heel fel rij omdat ik dat stotteren probeer op te wekken zodat ik meer een idee krijg wanneer hij het wel en niet doet ook als de motor koud is hebtie er bijna nooit last van als de motor 90 graden word begint de ellende en als ik lange eindjes rij word het steeds regelmatiger ook lijkt het aan het weer te leggen als het buiten 30 graden is is het veel vaker als dat het buiten fris is

freakyfish (0), 14 jaar geleden

ik zal mijn kenteken posten dan kunnen mensen mischien zien welke motor code ik heb ik weet het zelf namelijk niet 70-gx-rh

freakyfish (0), 14 jaar geleden

sorry foutje
78-gx-rh

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je hebt dus inderdaad 1 bobine per cilinder, dus 4 stuks totaal.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.