Volkswagen Transporter: afslaan en niet meer lopen T4 2.5TDI

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi ajt

Hallo

Vant weekend is er een T4 binnengekomen die niet meerwil lopen,alleen op remmenreiniger loopt hij even.
Er komt geen brandstof bij de verstuivers,(heb voor de zekerheid een busje diesel op de pompgezet,systeem was aardig leeg,
doordat de ANWB er ook mee bezig was geweest.
Auto uitgelezen:
18062
17656
18009
17978

de 17978 blijft er in voorkomen,na wissen foutcodes

Hoorde al van diverse mensen dat de pompen nog wel eens stuk gaan maar die code geeft wat met de computer aan

Wie weet nog raad???

Alvast bedankt!!

bennie193733

Geplaatst door bennie193733 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Keimpen (0) PRO, 15 jaar geleden

Brandstof is eigenlijk het enigste wat een diesel nodig heeft om te lopen. Als er niks bij de verstuivers komt is er ook geen druk.
Je zal het toch in de brandstofvoorziening/aansturing moeten zoeken.

bennie193733 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja klopt,timing enzo is allemaal wel goed anders loopt hij ook niet op rem.reiniger.
Ik zal nog even de uitleg bij de foutcodes geven (via vagcom) hij is uitgelezen met een snap-on tester.
18062-Storingscode opgeslagen in Intrumenten Module
17656-Inspuitbegin regeling regelverschil
18009-Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317) Implausible Signal
17978-Motor Regel Eenheid Geblokkeerd door Beveiligingssysteem (deze komt na wissen ook terug)

Op de ecu krijg ik op de wat dikkere draden ook spanning op...

Let wel,de ANWB is ook anderhalf uur bezig geweest met de auto,voordat hij opgesleept is,wat enkele foutcodes misschien kan veroorzaken.......

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

foutcode: 17978 P1570
nl Motor Regel Eenheid Geblokkeerd door Beveiligingssysteem
du Motorsteuergerät gesperrt
en Engine start blocked by immobilizer
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
de motor start, maar slaat onmiddellijk weer af

Mogelijke oorzaken:
geprobeerd te starten met een verkeerde/beschadigde sleutel
de motorregelmodule is vervangen zonder aan de startblokkering te zijn aangepast
de ECU is onjuist
de ECU krijgt geen stroom
startblokkering defect of er zit een fout in
de sleutel / het slot is geprobeerd te manipuleren

Mogelijke oplossingen:
pas de steutel(s) aan op de Instrument Module en de ECU
check stroomvoorzien op de ECU
de ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken.

Extra info:
Als er geen andere gerelateerde fouten in de startblokkering zijn opgeslagen en de startblokkering gerelateerde meetwaardeblokken zijn in orde (behalve dat de start van auto niet is toegestaan), probeer dan een 'koude start'. Haal beide stroomkabels van de accu af. Houd beide uiteinden van de stroomkabels gedurende 15 seconden tegen elkaar aan (een eind uit de buurt van de accu!). Verbind dan weer de accu. (Example)



Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 20 december 2006. TDIclub.nl (SvendeLaer) Bron

Met dank aan Gerrit Speek.

Keimpen (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik weet niet precies hoe het bij deze VW op de pomp zit, maar vaak halen wij de startblokkering v.d. pomp en laten de
afsluiter weer werken zoals het vroeger ook werkte. Uiteraard wordt de auto er wel wat diefstalgevoeliger van.

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Stomme opmerking, relais 109? Zit dan daar ook de juiste spanning op? Desnoods even doorlussen.
Inspuitpompen willen inderdaad wel eens defect raken en zomaar onder het rijden. Komt er diesel uit de retour van de pomp met starten?
De klant zegt dan dat de auto eerst begint in te houden en dan is afgeslagen.
Je kan bv een extra opvoerpompje vóór de inspuitpomp plaatsen tijdelijk en kijken of er dan diesel bij de verstuivers komt.
Timing ok?
zeker weten dat er geen benzine in zit? Ook niet een klein beetje?
succes

bennie193733 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo

Morgen ga ik nog even verder(moet in de avonduren),wil idd relais 109 nog even goed bekijken.Heb wel een flesje diesel op de aanvoer van de pomp gezet,maar er kwam totaal geen diesel bij de verstuivers.Auto is idd onder het rijden uitgevallen,inhouden en stilvallen.

In ieder geval,alvast bedankt voor het meedenken zover

groetjes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.