De auto sloeg af tijdens het rijden, en wilde hierna niet meer starten.
De verstuivers krijgen wel brandstof. Tijdens het proberen te starten rookt de demper beetje blauwig.
Bij het uitlezen geeft de uitleesapparaat de volgende fout aan: P1248 en 17656 inspruitstand regelen.
Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn?
Met vriendelijke groet,
Geplaatst door help4276 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden
Een motorcode zou handig zijn om te weten bij deze vraag maar als het een 5 cil. is heb je kans dat de riem van de brandstofpomp stuk is.
Gr.
help4276 (0) PRO, 15 jaar geleden
Het is een 5 cilinder.
Maar het probleem ligt niet aan de brandstofpompriem, ik heb het vermoeden dat het messchien ligt aan de krukaspositiesensor. Maar dat weet ik niet zeker.
Er wordt wel in de verstuivers gespoten, maar messchien niet op tijd.
Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden
Hallo, de storing mbt het regelverschil van de branstofinspuiting wijst in de richting van een verkeerde timing van de brandstofpomp en/of de distribuitie riem. Riemen en waterpomp controleren op slijtage en juiste spanning. Hoe was de koudstart de laatste tijd ?
Groet Jan227
Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden
Is er misschien per abuis benzine getankt.
Hans
help4276 (0) PRO, 15 jaar geleden
De koustart is goed. Ik ga vandaag kijken naar de riemen.
Gr
berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden
foutcode: 17656 P1248
nl Inspuitbegin regeling regelverschil
du Spritzbeginnregelung Regeldifferenz
en Injection Start Regulation Control Deviation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Verlies van vermogen bij hogere toerentallen
Moeilijk starten
Mogelijke oorzaken:
Inspuitbegin (pomptiming) verkeerd
Ventil voor het inspuitbegin (N108) is defekt
Bedrading en/of aansluitingen van/naar Ventil voor het inspuitbegin (N108)
Injection Pump Control Range geblokkeerd of vuil
Tank is leeggereden
Brandstoftoevoer is niet in orde
Lucht in het brandstofsysteem
Zekering(en) defect
Mogelijke oorzaken:
Check inspuitbegin (pomptiming)
Check/vervang Ventil voor het inspuitbegin (N108)
Check bedrading en/of aansluitingen van/naar Ventil voor het inspuitbegin (N108)
Check de tank en brandstofvoorziening
Lucht in het brandstofsysteem
Check zekeringen
Extra info:
Soms samen met andere foutcodes zoals 17654.
Met dank aan Gerrit Speek.
steenstra (0) PRO, 15 jaar geleden
Hallo,
Even kijken of het krukas tandwiel niet verlopen is.
Gebeurt weleens dat de spie op het tandwiel kapot gaat.
succes
Boudewijn