auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf I : afslaan golf 1 cabrio gti bij warme motor

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 gti

Met een golf 1 cabrio sta ik na menigmaal stoeien een beetje voor een raadsel dus wie weet is hier iemand met nog een idee .

Betreft een 1,8 gti geregeld systeem dus met kat etc.

Alles loopt prima tot de motor warm is dan houd ie dr spontaan mee op en kun je na starten gewoon weer een aantal km's rijden waarop het feest opnieuw begint,

Tijdens afslaan hoor je jankende geluiden van de brandstof pomp onder de auto ..

Brandstof pomp in de tank + onder de auto beide al vervangen , zeef gereinigd en zelfs het brandstofpomp relais al vervangen ( was aantoonbaar / meetbaar defect ) .

De ontsteking + het module beide al vervangen door een ander exemplaar echter nog telkens hetzelfde .

Alle aanwezige filters vervangen m.b.t brandstofsysteem en ook evt leidingen naar spinne kop gecheckt op ect zeef .

Druk regelaar op het motor blok vervangen door ander exemplaar maar nog telkens bij warme motor het probleem

iemand hier nog een verhelederend idee wat ik blijkbaar over het hoofd zie

Geplaatst door

rd-t (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Start hij gelijk weer na het afslaan bij warme motor ?

Klinkt als een electronisch deel dat bij warmte kuren vertoond, denk daarbij aan de hallgever in de ontsteking, je hebt hem vervangen, door een gebruikt exemplaar ? Dan kan het probleem alsnog daarin zitten.

Anders word het lastig, je kan niet goed meten, aangezien het probleem gelijk weer weg is na de start.

Is het contactblokje achterop het contactslot ook al eens vernieuwt ? Dit geven n.l. ook vaak problemen, zeker als er een sleutelbos aan hangt..

stefan84 0

14 jaar

beide vervangen door nieuwe delen , en het is inderdaad moeilijk te onderscheppen door dat je meteen weer kan starten en het dan weer een aantal seconden gewoon goed is

rd-t 0
badge

14 jaar

dat die pomp begint te janken wil iets zeggen.

Druk op dat moment te hoog, of te kort brandstof om wat voor reden dan ook.

Is deze auto een origineel GTI?? of heeft er een 2H motor in gezeten?

denk bij te hoge druk aan b.v. een drukregelklep die niet werkt, of verstopt zit, of een verstopte retourleiding.
denk bij te kort brandstof aan verstopping van de zuig of te kort opbrengst van het opvoerpompje in de tank. Een hogedrukpomp van een KE jetronic heeft zeer veel debiet.

audia4 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.