auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: golf 1 16v pl

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: pl

hallo ik heb on langs een 1800 16v (pl) motor geplaatst in mijn cabrio nu heb ik alles over gezet uit een golf 2 maar nu slaat hij wel aan maar loopt maar even en dan slaat hij zo maar in eens af het maakt niet uit of ik gas geef of niet heb de spinnekop al vervangen compleet en de onsteking ook al en ook de gasklep ook de injector rubbers heb ik vervangen.
tevens zit er een nieuwe brandstof pomp onder de tijd dat ie loopt dan loopt ie wel mooi geen gehaper

wie kan mij vertellen waar ik het zoeken moet

gr auke

Geplaatst door

crosser (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het kan werkelijk vanalles zijn, heb je de complete kabelboom, ecu, zekeringkast e.d. ook overgezet ?

Wat lag eerst voor een motor erin ?

Blijft de branstofpomp wel lopen op het moment dat hij afslaat ?

Als je de klepel van de spinkop omhoog beweegt dan moet hij benzine in gaan spuiten.

Staat de distributie optijd ? Deze heeft een riem en een ketting voor de nokkenassen..

Liep de motor wel goed in de Golf 2 ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

ja heb alles over gezet

er lag eerst een 1500 in

en als ik de spinnekop zelf op til doen alle 4 de injectoren het gewoon

en de motor liep goed in de golf 2

de pomp blijft gewoon draaien en als ie uit valt dan nog een paar tellen en dan stopt ie wel

gr auke

crosser 0

14 jaar

Hebben we wel een brandstofpomp voor een KE jetronic blok te pakken..... Dit is niet zomaar een pomp, deze heeft een heel groot debiet, en een hoge druk.
Iets wat onder een golf 1 past is een pomp van een GTI golfje 1, alle andere pompen zijn niet bruikbaar. Zijn de leidingen ook dik genoeg, en is er een accumulator bij de pomp gemonteerd....

dan heb je afhankelijk van het type wagen dat je als basis hebt gebruikt een opvoerbrandstofpompje in de tank zitten, wordt deze aangestuurd, en levert hij wat op. Het kunstof waaiertje wil er wel eens af raken. ding bereik je via tankvlotter.

audia4 0
badge

14 jaar

ik heb er een gewone pomp onder zitten bij de automatrialenzaak weg die het meeste druk leverde die ze hadden druk weet ik zo niet meer verder heb ik de leidingen van de golf 2 er onder zitten de pomp van mij heeft een ingaande aansluiting van 10mm en uit van 8mm zal er eens een orginelepomp met huis onderhangen en kijken wat ie dan doet


gr auke

crosser 0

14 jaar

Als je al niet de goede pomp erop hebt zitten, zou ik hier eens mee beginnen, de pomp die er standaard opzit is totaal verkeerd, en werkt niet op deze motor.

Hoeveel bar druk leverd de pomp die je nu hebt ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

druk is belangrijk voor KE-jetronic, maar debiet ook..... daar werkt de regelkring op. Werkt alleen met de geschikte pomp, zoals ik al aangaf.

geschikte pomp monteren, probleem opgelost.

audia4 0
badge

14 jaar

je had gelijk over de pomp heb er nu een van een golf 2 1.3 i op zitten en loopt nu goed

maar nu snap ik iets niet heb ook een andere golf gehad oon een type 1 met een 16v er in en daar zat een gewone pomp onder en die liep ook goed

maar toch bedankt voor de tip gr auke

crosser 0

14 jaar

Auke,

Ook die 1.3 pomp is waardeloos voor deze motor, monteer er ene van een 16V..

Jou originele motor had als het goed is een mechanische pomp op de motor zelf zitten en een opvoerpompje in de tank ( die je hoorde ) en alleen met die laatste loopt hij dus niet, de GTI motoren hebben een pomp onder de auto hangen, t.h.v. het rechterachterwiel..

Een goede druk en opbrengst is wel zo belangrijk, anders gaat hij dalijk inhouden en slecht lopen bij hoge toeren.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.