close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Afslaan motor tijdens lagere toerental + draad verbrand

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 carb mh

Hallo,

Mijn Polo uit 1986 heeft onlangs veel vervangen gekregen en nog wil het niet goed gaan. Onlangs nieuwe bougies, slangen, Rotor+verdeler, afstellen ontsteking en carb, etc.
In 2009 is de voetpakkng vervangen, klepstoters, dis riem, alle sappen.

Vandaag na een bezoek aan de Tuinland op de terugweg, laag in de toeren, motor slaat af (erg leuk bij 6 verkeerslichten achter elkaar). Bij constante snelheid een inhoudend gedrag. Erg raar, eerder op de dag niets aan de hand. Thuis heb ik gekeken, ik dacht aan valse lucht. Luchtfilterkoekepan verwijderd, slangen gecontroleerd. Niets te zien. Wel zag ik een door de tijd vergane massa draad of mogelijk doorgebrande draad. Dit draadje zit vast onder de carb ter hoogte van de bougies, en zit op het blok gebout. Na vervangen was het draadje in no-time verbrand toen ik de Polo starte.

Het betreft een mh blok.

Kortom, nog geen vorderingen. Wie weet wat de oorzaak is van het probleem?

Foto verbrande draad;
[img]http://members.multimania.nl/reowebw/DSC...[/img]
[img]http://members.multimania.nl/reowebw/DSC...[/img]

Geplaatst door

Polo86C (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wgr,

Ik kan niet goed zien welke kleur die kabel heeft of had, geel of lijkt dat maar zo ? Het lijkt ook geen stukje originele bedrading.

Die kabel kan voor vanalles zijn, als hij op het blok vast zat, denk je gelijk aan de massa, maar het kan helpen als je deze kabel even volgt en kijkt waar die heen loopt of vanaf komt, dan word het een stukje duidelijker.

Vonken de bougie's nog allemaal, en mooi blauw, dikke vonk ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Klopt dat het draadje niet geel hoort te zijn. Het draadje is vervangen en was bruin. Het draadje verbrandde toen de choke 'eraf' ging. Achter op het blok. Bougies vonken allemaal goed, zijn ook net nieuw. Opvallend is dat haast niemand van het bestaan van het draadje weet. Kan iemand bij een MH blok checken of dit er wel hoort?

Ik denk dat het draadje wel van doen heeft met het stationaire toerental/lage toeren.

Polo86C 0

14 jaar

Op www.volkaswagen.msk.ru vind je heel veel, wel even zoeken want voor niks gaat de zon op.

Als je nu even kijkt waar die kabel vanaf komt, kan ik je wel een antwoord geven, er lopen wel meer ( bruine ) kabels en dat is lastig uit te zoeken in een schema als je niet weet waar hij heen loopt..

Het was dus een massa kabel, of de kabel is ergens door geschuurt en maakt kortsluiting met de + o.i.d. want anders kan hij niet zo maar door branden, het kan ook in combinatie zijn met het slecht lopen wat hij nu doet.

stefan84 0

14 jaar

Vermoedelijk is het de stationaire afslagklep die de storing veroorzaakt. Straks het onderdeel vervangen en hopelijk weer een hoop kilometers!

Polo86C 0

14 jaar

Het is niet gekukt. Het probleem blijkt niet te zitten in de stationaire afslagklep. Zucht.. Verder zoeken...

Polo86C 0

14 jaar

Wie kan mij vertellen wat de functie is van waar ik de stekker (blauw/groenig) op onderstaand foto afgetrokken heb?!

[img]http://members.multimania.nl/reowebw/mot...[/img]

Polo86C 0

14 jaar

Ik heb bij een dergelijke motor wel eens het probleem gehad dat de luchtvoorverwarming niet goed funktioneerde. Hierdoor werd altijd koude lucht aangezogen en trad in sommige omstandigheden ijsvorming op. Eens er teveel ijs was, sloeg de wagen af bij lage toeren.

Vervelend probleem : als je de wagen enige tijd laat staan is het weer even opgelost. Dus als de garage kijkt, heeft hij het niet.

Harald4118 0

14 jaar

Dat is een koelvloeistof temp sensor, die ernaast zit is voor de meter op je dashbord.

stefan84 0

14 jaar

Het gekke van 'het doorbranden' van de massa draad is dat het een massa kabel is voor de carb, deze staat immers op een rubberen voet, en er dus een draad komt van de chokedeksel en van de stationaire afslagklep. En er gaat mijn inziens een draad vanaf de koelvloeistof temp sensor. Dus ergens hierin zit een sluiting. Kan de sluiting dus ook door de koelvloeistof temp sensor komen?

[img]http://members.multimania.nl/reowebw/2e3...[/img]

Draad nr10 brand dus door. De chokedeksel nr 27 is al buitenspel gezet, gevolg is dat het draad nr10 nog steeds doorbrande. nr 16 vervangen, gevolg draad nr 10 brand nog steeds door. Wat is overigens de functie van nr9 van bovenstaande schema?

Polo86C 0

14 jaar

Jammer dat er geen lijst met benamingen bij is afgebeeld . Volgens mij werkt no 16 niet of je hebt een verstopte stationair -sproeier. Mengsel is daarna af te stellen door no6 . Met fitting schroevendraaier door een buisje. Misschien is de weerstand van het verwarmingselement no 27 te laag daardoor het smelten van de draad. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

nr 27 is afgekopeld en daarna brandde het draadje nog steeds door. Verstopte sproeier en nr 16 zijn vervangen en lijkt het geen brandstof probleem te zijn.

Polo86C 0

14 jaar

Trek een nieuwe massadraad tussen blok en chassis ,volgens mij gaat er tijdens het starten een deel van de startstroom doorheen. Maak ook de originele massakabel bij de bevestigingen roestvrij. Groetjes.

Punt 50
badge

14 jaar

[quote=Polo86C]Wie kan mij vertellen wat de functie is van waar ik de stekker (blauw/groenig) op onderstaand foto afgetrokken heb?!

[url]http://members.multimania.nl/reowebw/mot...[/url][/quote]
Als ik deze stekker los laat, mogelijk zit hier de sluiting in, kan ik dan testrijden?

--

[quote]Trek een nieuwe massadraad tussen blok en chassis ,volgens mij gaat er tijdens het starten een deel van de startstroom doorheen. Maak ook de originele massakabel bij de bevestigingen roestvrij. Groetjes.[/quote]
Het massa gedeelte staat goed in het vet. Hier is naar gekeken.

Polo86C 0

14 jaar

W gelukkig kan dat alles gaat nog op de oude methode. Wel of geen meter doet er niet toe. Groetjes

Punt 50
badge

14 jaar

Na vervangen van de 'blauwe sensor' is het probleem weg. De Polo rolt weer!

De enige vraag die ik nog heb, wat doet het blokje '53' naast de zekeringkast?

Polo86C 0

14 jaar

Bedoel je een relai met nr 53 ?

stefan84 0

14 jaar

Ja!

Polo86C 0

14 jaar

[quote=Polo86C]Ja![/quote]
Ja, Stefan...zeg je dan.

Hans4040 1320
badge vip badge

14 jaar

[quote=Hans4040][quote=Polo86C]Ja![/quote]
Ja, Stefan...zeg je dan.[/quote]
Dat was een zeer uitbundige, maar bovenal dankbare, 'ja'.

Vanwaar deze opmerking?

Polo86C 0

14 jaar

zomaar...grapje

Hans4040 1320
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.