close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: polo stationair probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: AEE

Hallo mede forumleden.Heb hier een polo die niet stationeer wil blijven draaien .
Bij het loslaten van de gaspedaal blijft hij een minuut draaien en daarna langzaam aan lager stationeren tot dat ie uit
valt.Heb al meerdere pogingen gedaan om het te verhelpen maar zonder resultaat!!.
Hier zijn de punten :
1 ) Alle bougies zijn vernieuwd.
2 ) Alle bougies kabels inclusief spinnekop vernieuwd.( rotor inclusief ontsteking )Geen bobbine.
3 ) Koelvloieistof sensor vernieuwd.
4 ) koppakking vervangen en timing distibutie op tijd gezet.( was 1 tand versprongen)
5 ) kleppen gecontroleerd (allemaal in orde)

Weet het nu niet meer wat ik anders nog moet controleren.
heb met vagcom uitgelezen en storingen aanwezig.
gasklephuis gereinigd met breakcleaner en blijft hetzelfde.( niet losgehaald en ingeleerd.alleen met een doekje)

Zou het misschien aan een slangetje liggen die lekt?
of ligt het aan de gasregelklep die gereinigd moet worden en in basisstand inleren,
of zou het aan de lamdazone liggen.

kan al een beetje overweg met vagcom.
maar hoe moet je dat inleren bij een benzine motor dat gasklep. (ken alleen van diesel motoren).

alvast een ieder bedankt voor het meedenken en te lezen

Met vrgr maarten

Geplaatst door

maarten_poniman (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Maarten,

Gasklep schoonmaken en inleren is het beste, op www.gerritspeek.nl zie je precies hoe dat moet.

Het schommelen of afslaan kan meerdere oorzaken hebben, denk aan een lekkage aan inlaat of vacuum slang, mengsel te rijk of te arm etc..

Waarom is de koppakking vernieuwt ?

Heb je ook al eens de compressie gemeten omdat de riem versprongen was ?

Weet je ook 100% zeker dat de ontsteking goed staat ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

update: Stefan .auto was eerst naar een garage waarbij ze de koppakking hebben vervangen.waarom weet ik niet.vandaag weer aan de auto gesleuteld.Gasklep schoongemaakt en geprobeerd in te leren , maar niet gelukt.
Zou dit type niet kunnen vanwege een gasklep met kabel versie ?????.

Nog een punt erbij.Heb opgemerkt dat bij gasgeven er witte rook uit de uitlaat komt bij koude motor en warm.
Bij een garage de compressie gemeten waaruit blijkt dat cylinder twee weinig compressie heeft ten opzichte van
de andere cylinders.Zou dit de oorzaak zijn van het niet stationeer willen blijven van de motor???????.

Kop pakking was al vervangen.olie niveau is goed.koelvloeistof ziet mooi schoon als g12 uit moet zien.
Geen drap aan de kleppen deksel te zien ,olie ziet er schoon uit.
Benzine verbruik is wel hoger dan normaal.ontsteking staat op tijd.
Bij draaien van de sleutel start ie in 1 keer,zowel bij koud of warme motor.

Hoop dat iemand mij raad kan geven wat de volgende optie is.
Mvgr maarten.

Wat was de gemeten compressie maarten ?

En waarom hebben ze de koppakking vervangen ? Dan hadden ze net zo goed naar de kleppen kunnen kijken, het kan zijn als 1 cilinder minder compressie heeft, dat in de kop kan liggen, maar ook aan de zuigerveren natuurlijk.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hallo stefan,compressie weet ik niet meer wat de waarde waren.
Auto is van mijn broertje die het naar een beunhaas heb gebracht.Waarom de koppakking vervangen is weet ik ook niet.
Dus nu staat hij bij mijn gagrage box om het probleem boven water te krijgen.

Tot nu toe gedaan lees je in de vorige updates.
Ben nu bezig zoveel mogelijk informatie´s te verzamelen want ik ga het zelf onderhanden nemen.natuurlijk ook problemcar
als mijn noodhulp achter de hand.

Oke .Als ik de auto start ,slaat ie in 1 keer aan.
Bij koud draait die goed,maar naarmate die warm wordt gaat ie steeds slechter stationeren.
Bij gas geven met koud of warm motor komt er veel witte rook uit de uitlaat.

Koelvloiestof gecontroleerd in orde ,mooi rood g12.
geen oliedrap onder de kleppen deksel.
Olie niveau staat goed(zit nieuwe olie in).
benzine verbruik is heel hoog.
Alle slangen zijn oke.

Blijf toch over om toch de kleppen en de zuiger veren te controleren.

Auto uitgelezen met vagcom en toch geen storingen aanwezig.
met vriendelijke maarten

Nou ,weet iemand misschien waarom de auto witte rook uit komt bij koud of warme motor?.
Ben zoveel informatie aan het verzamelen voordat ik de hele motor uit elkaar haal.

Zou het aan de zuiger ringen liggen of wat anders.Er zit namelijk al een nieuwe koppakking op.
of cylinderkop. ik weet het zo niet meer.
Ben ook bezig een vraagbaak te vinden.
maarten

Maarten..

Nog eens even bij het begin beginnen,

Kun je nog achterhalen wat er nu precies vernieuwt is aan de motor ? Anders denken wel dalijk de verkeerde kant op..

Witte rook bij koude motor is wel normaal, bij warme motor zou de rook zo goed als weg moeten zijn, of je moet al veel korte stukjes rijden.

Mocht hij bij warme motor toch nog wit blijven roken, dan zou het de koppakking kunnen zijn, maar....dan zou je ook wat koelvloeistof moeten verliezen ??

Ik zou de motor nog even in elkaar laten zitten, aan de kleppen zal de rook nie liggen, mochten de zuigerveren het probleem veroorzaken, zou de compressie wel erg laag moeten zijn, die kun je eerst eens meten, mocht hij blauw roken en veel olie verbruiken, kan dat van de olieschraapveren komen of van de klepsteelrubbers.

Mocht je de motor nog nooit uit elkaar hebben gehaald, raad ik het je ook niet meteen aan om dat zo maar 'even' te doen, je moet namelijk toch met het e.e.a. rekening houden, de distributie moet optijd gezet worden, de aanhaalmomenten van de kop, lagerschalen e.d. moeten volgens voorschrift verlopen etc..

Een hoog benzine verbruik zal de witte rook ook niet verklaren, dat kan een lambdasonde zijn, een koelvloeistof temp sensor, een lekkage aan uitlaat ( vanaf motor tot spruitstuk moet deze gasdicht zijn ) of inlaat ( denk met name aan de vacuumslangen )

Je kan met Vagcom nog eens even de meetwaardeblokken bekijken, met name die van de kvs temp sensor + lambda..

Als de koppakking echt vernieuwt is en hij kvs verliest en nog altijd rookt, kan hier ook iets mis zijn gegaan tijdens de montage, bij een garage kun je snel en simpel even met een CO snuffelaar laten testen of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten, dan heb je binnen een minuut uitsluitsel..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Oke bedankt ,ik zal maar met dit info aan de slag gaan.
ik geef mijn reactie later weer ,hoe of wat het staat.
maarten

Hallo ,na lang zoeken en toch achter het probleem gekomen.
Nokkenas was ingesleten en uitlaat kleppen waren verbrandt in combinatie met ingesleten hydraulische kleppen.

Toen maar het hele cylinderkop gereviseerd.De rest van het hele motor gecontroleerd was in orde.
Auto rijdt nu weer een week zonder problemen en zuinig.

Dus hierbij de oplossing en topic kan afgesloten worden.
mvgr maarten

Bedankt voor de feedback Maarten!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.