Volkswagen Golf: Airco

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 66kW (ADZ)

Vorige maand heeft mijn airco een grote onderhoudsbeurt gehad. Alles eruit, vacumeren, druk en lektest.
Alles was goed en opnieuw gevuld. Ook interieurbehandeling van Wynn.
Nu koelt hij niet meer. De pomp slaat wel aan (harde tik), dus ik hoop dat de pomp niet stuk is. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn. Klopt het dat als ik de pomp nog hoor aanslaan dat hij niet stuk is, of vastgelopen?

Ronald10414

Geplaatst door Ronald10414 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat de pomp inslaat wil alleen maar zeggen dat er genoeg koudemiddel in zit,dit meet een druksensor.
Het zou kunnen zijn dat er een lek zit waardoor er niet genoeg koudemiddel in zit om te koelen,maar wel om de pomp in te laten slaat.
De pomp zelf zou ook inwendig stuk kunnen zijn.
Ook een loszittende kabel of stelmotor kunnen ook iets zijn
Ga ermee naar de dealer en laat de drukken controleren en het storingsgeheugen uitlezen (bij clima),dan is zo te zien wat er aan de hand is.

Ricky,

Ronald10414 (0), 16 jaar geleden

Ricky,
Tis wel wat laat, maar ik ben bij de garage geweest waar de airco is gevuld. Daar zagen ze dat het expansieventiel lekte (er zit fluor in het systeem) deze moet dus vervangen worden samen met de filter/droger.
Ik moet het nog laten uitvoeren, wat denk je zal dit de oplossing kunnen zijn?

john05 (0) PRO, 16 jaar geleden

als pomp inslaat wil nog niet zeggen dat ernog genoeg gas inzit
bij 100 gram koudemiddel werkt pomp ook maar slaat hij vaker aan
en koelt niet
ja als je de lek hebt opgelost en filter/droger vervangt en opnieuw doet vullen moet hij goed zijn

Ronald10414 (0), 16 jaar geleden

Volgens de garage is het systeem leeg. Is het moeilijk om zelf de expansieklep en de filter/droger te vervangen?
Is de filter/droger alleen vanaf onder te vervangen of zit hij ook bovenin (onder het luchtfilter) nog vast?
Volgens de leverancier zijn er twee modellen filter/drogers, met en zonder drukschakelaar. Ik heb een filter/droger met drukschakelaar, moet deze in z'n geheel worden vervangen of kan ik het type zonder drukschakelaar gebruiken en de drukschakelaar overzetten?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.