auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: airco (climat control vdo)werkt niet meer geen displai meer

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

airco (climat control vdo)werkt niet meer geen displai meer auto kwam hier met een niet werkende airco afgevuld was inorde prestostaat door verbonden met split pen om te kijken of de pomt wel aan zou slaan daarna display uitgevallen en geen aanjager meer enz alle zekeringen die ik heb kunnen vinden zijn heel wie o wie weet hier iets van en kan mij een tip geven

met vriende lijke groet Jan

Geplaatst door

Jan5006 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt me dat je kortsluiting veroorzaakt hebt met het doorverbinden,
Lees het systeem uit en meet welke signalen je achterop de unit krijgt dmv een schema.
zou ook echt alle zekeringen nog een keer goed doormeten.
zal kijken of ik een schema heb dan post ik het hier wel.

succes

A Wouters 0
badge

13 jaar

Klopt heb kortsluiting gemaakt en met een schema zou ik erg geholpen zijn om te beginnen

groet jan

Jan5006 0
badge

13 jaar

Naar wat ik weet, zou deze auto een lineaire drukschakelaar moeten hebben (3 draden) en kun je die niet zomaar gaan door verbinden.
De lineaire drukschakelaar werkt op een "open" en "gesloten contact", normaal gesproken staat contact 1 (12V) "open" en schakelt inbij een druk hoger dan 15 bar, dan vliegt de tweede stand van de ventilator in om druk te verlagen in de condensor.
Contact 2 moet "gesloten" zijn en die schakelt pas in als de druk lager dan 2 bar of hoger dan 28 bar wordt, dit contact werkt puur op de druk en is aangesloten op de airco computer (J301).

Deze schakelaar reageert dus op het signaal van wat ie krijgt, uitschakelen van de airco compressor te hoge/lagedruk, of controleren dat de tweede snelheid van de aanjager wordt ingeschakeld als de druk van 15 bar wordt overschreden.

Mijn gedachten zeggen dat je met pin 1, 2 of 3 hebt gaan doorverbinden en hierdoor de airco computer/regeleenheid naar zijn eindbestemming hebt geholpen.

TheoStek 0
badge

13 jaar

ik ben er ook bang voor dat die de langste tijd heeft geregeld maar zou het graag zeker weten alvoor ik er een ga bestellen dus wat meet gegevens en een schema zou welkom zijn

Jan

Jan5006 0
badge

13 jaar

heb er geen schema van, bel even met de dealer waar je je onderdelen haalt die kan je wel verder helpen met een schema.

A Wouters 0
badge

13 jaar

oke ga ik het daar vragen heb trouwens regelaperaat cq display gebruikt bestelt krijg het maandag dbinnen dus heel benieuwd

groet en een fijn weekend jan

Jan5006 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.