Ik heb het volgende probleem, de airco piept als ik de airco (=ECC) aanzet.
Op Econ en op uit piept hij niet.
Ik heb een gloednieuwe ventilator ingebouwd en het piepen begint af en toe weer als ik de airco inschakel maar minder dan voorheen.
Waar ligt dit aan het lijkt wel uit de compressorpomp te komen, maar deze draait toch rond bij zowel ingeschakelde als uitgeschakelde toestand? of is het zo dat de aircopomp pas echt word ingeschakeld als de airco schAkelaar word bedient, en dan pas belast word >> lager wellicht??
Er zit een multiriem die door de krukaspolie word aangedreven en de compressorpomp meeneemt en er zit nog een rol tussen, zou dit een spanrol kunnen zijn wellicht komt daar het geluid uit.
Het is een moeilijk te traceren fluitend geluid uit het voorronder.
Wie kan me verder helpen?
Gr. Wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is of kan het regelventielzijn, ze kunnen er oud mee worden. Tenminste als hij alleen piept bij deellast! Bij skoda fabia draait de airco altijd mee en dit fluiten is bij bepaalde deellast. Meerdere mensen kennen dit fenomeen bij de skoda.
Als je ECON in toetst wordt normaal gesproken de compressor uitgeschakeld, de vrijloop poelie (aandrijving door multiriem) van de compressor draait altijd mee, de magneetkoppeling niet die staat stil als de airco uit is.
Het piepen kan ook afkomstig zijn van de dynamo ? die wordt extra belast bij gebruik van airco.
Kan dit dan niet aan de magneetkoppeling liggen als deze inschakeld of draait deze zonder lagering??
Het zou wellicht ook aan de riem kunnen liggen dat deze een beetje fluit alhoewel de spanning juist is.
Het verhaal van regelventiel waar zit deze en is deze als spare te verkrijgen
Gr. Wim
14 jaar
zit er op de dynamo ook een vrijloopkoppeling willen ook wel eens vast zitten
Het verhaal van het regelventiel, bestaat niet in jouw versie van de airco compressor.
Dit mechanisch regelventiel bevindt zich in de compressor, kan wel vervangen worden maar is niet als spare te verkrijgen, de externe electronische regelventielen bij continu variabele compressors kan wel worden vervangen.
Jouw auto is niet voorzien van een continu variabele compressor (wat altijd mee draait).
Dynmo zit aan de andere zijde aan de bovenkant, deze is het zeker niet.
Er loopt naast de polie van de compressor en krukaspolie nog een polie, zou het deze kunnen zijn ? is dit een spanrol ??
Vooral met stationair draaien is deze fluittoon aanwezig bij hogere toerentallen word het minder.
Gr Wim
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar