Beste Heer ,ik heb namelijk een gepansterde versie van de vw transporterTDI 2007,de airco deed het in het begin on en off,in de fille bijv viel hij uit ,als je dan weer een stukje rijdt komt ie weer in ,maar nu is iew helemaal uitgevallen,ik heb hem laten checken . Er zit de juiste hoeveelheid gas in,de druk is ook goed,ik heb hem toen laten scannen,dat heeft uitgewezen dat de drukswitch kapot was,heb toen met spoed een laten halen uit ned.heb hem geplaatst en hij doet t toch niet,ik heb de electonische ac/fan relay ook vervangen,heb al zo;n 485 euro uitgegeven voor niets.Ik kan hem helemaal niet rijden hier in suriname dit van wege de hitte 30-35 graden en de ruiten zijn pattent.(kogelwerend) Mag ik graag wat uitleg en of advies wat ik nog kan doen???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kun je daarhet airco systeem met een testkast uitlezen en de meetwaardeblokken lezen om tezien of de pomp wewl werkt.
er zit namelijk nog een koppeling tussen ik ga er van uit dat het bij jullie ook een t5 is en dan wordt de pomp aangedreven via een torsie koppeling als deze stuk is doet hij ook niks maar dat moet je dan van onder de wagen bekijken als de onder plaat weg is dan zie je dat zo.
maar het mooiste zou zijn als je een testkast zou hebben.
groetjes jan.
Hoe weet je dat er de juiste hoeveelheid gas inzit.
Dit weet je alleen als je hem opnieuw hebt laten vullen, afgewogen hoeveelheid.
Wat waren de drukken zowel lage als hoge druk , als hij het niet doet kun je niet bepalen of de drukken goed zijn.
Draaidt je condensorventilator wel als je het systeem inschakeld?
Komt er spanning te staan op de pomp, meten op regelstift.
Ik heb hem laten scannen en die gaf aan dat de pressure switch kapot was,met de scanner krijgt ie hem wel aan ,maar zonder niet.dus de torsie koppeling is niet kapot. we hebbn ook intussen alle gas uitgehaald en gevacumeerd voordat we weer afgevuld hebbn,er gaat precies 650 gr in het het systeem.R134A.Vandaag gaat iem anders voor me kijken wat ie kan doen.Ik denk dat ie het gaat over bruggen rechtstrreks op de airco pomp.
12 jaar
nou raoul dan weet je in iedergeval dat het niet aan de aandrijving en de vulling ligt.
ben benieuwd hoe het opgelost wordt.
groetjes jan.
[quote=yoshuaraoul].Ik denk dat ie het gaat over bruggen rechtstrreks op de airco pomp.[/quote]
Dat gaat volgens mij niet lukken ..?
Omdat de compressor voorzien is van een elektronisch regelventiel en werkt met een pwm-signaal.
De druksensor zet de druk om in een PWM-signaal dat naar de airco-computer wordt gestuurd, en op zijn beurt het signaal doorgeeft naar het electronisch regelventiel.
Als die via de scanner wel werkt wat was dan de lage en hogedruk ?
Kan dan wel via de scanner werken maar, wordt er ook genoeg gekoelt, geeft de scanner aan of het elektronisch regelventiel wel/niet een te hoge spanning heeft ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar