close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Sharan: airco te hoge druk

Bouwjaar: 2000

hallo mannen en vrouwen,
Mijn probleem luidt als volgt; airco was leeg ,deze afgeperst ,geen lekkage ,goed gevacumeerd ,en de juiste hoeveelheid gas erin,nou is die hoge druk veel te hoog hij loopt op tot 26 bar
er zitten twee ventilatoren bij de motor,een draait op twee snelheden waarvan de hoge snelheid word ingeschakeld door de druksensor van de airco.en die andere vanilator komt pas in als de motor een temp beriekt heeft van 110 graden ,dus driekwart op de meter
heeft iemand een antwoord voor mij

Geplaatst door

lanzarote (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoeveel heb je er precies in gedaan en heb je niet per ongeluk de hoeveelheid aangehouden voor een sharan met dubbele verdamper?


mvg

blijegeit 0
badge

18 jaar

de hoge druk is het gevolg van een slechte koeling of je moet proberen om de 2 e van ook mee te laten draaien. en dan weer kijken . normale vw water temp is 90 graden dus dat moet opgelost worden.

126 0
badge

18 jaar

de ventilator is stuk of de aansturing er van dat kan je gemakkelijk controleren als op bijde stekers van de ventilatoren die links onder de raditor zitten 12 volt staat zijn de ventilatoren stuk of een ervan ze moeten bijden gelijk draaien

meten is weten gissen is missen

h wagemaker 0

18 jaar

Slaat de pomp wel automatisch uit als de druk te hoog is? Zit een (te hoge)druk schakelaar in die de magneet koppeling doet uit gaan, waar door de pomp subiet losgekoppeld wordt van de aandrijflijn. Of blijft de pomp continu aangedreven? Dan vindt je de oorzaak in de drukschakelaar. Koppelt ie steeds in en uit dan moet je de oorzaak zoeken in de koelvin of de aansturing daarvan. Zie je meteen als je ff doet wat henk al zei, namelijk even de vin continu laten draaien, en dan nog es kijken of de druk te hoog wordt.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

zit er misschien ook een regelpressostaat in?zo ja dan zou deze ook defect kunnen zijn

haai03 0

18 jaar

Voor bij de accu zit een module dat de koelventilatoren aanstuurd. (bij een seat alhambra tenminste). Deze geven ook nog wel eens problemen.

joep5513 0
badge

18 jaar

Hoeveel bedraagt de lage druk ?

GOVA 0
badge

18 jaar

volgens mij zit lanzarote op lanzarote!

sytze 0
badge

18 jaar

Leuk he?
Iemand steld een vraag en wij maar oplossingen zoeken , 15 dagen lang!
Lijkt op het voorbeeld dat ik laatst aanhaalde , Sytze.

Mvg,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

18 jaar

jongens jongens, hoe hoog is de lage druk, wat is de oververhitting, wat is de nakoeling en hoe lang
zit de droger/filter erop? als je dat weet kun je zo beredeneren wat de oorzaak van dit probleem is.
meten is weten

groetjes johnny

is idd wel grappig zo ,toch?(ik zie de humor er wel van in )

sjonnieboy 0
badge

18 jaar

Tja, je hebt ze derbij Hans........

Weet precies wat je bedoelt.

Maar we moeten toch maar weer door he? Zijn nog teveel die wel blij worden.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

er omstaat wel veel gel op deze manier.

126 0
badge

18 jaar

Gedronken Henk..........????

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Neen, Henk is van de ladder gevallen toen hij zijn oranje vlaggetjes aan het opruimen was :-))

GOVA 0
badge

18 jaar

Heh, ik was het net vergeten, en nou begin jij der weer over.................

sytze 0
badge

18 jaar

Oranje booooooooooooooven!

Hans4040 1230
badge vip badge

18 jaar

Lekker Hans, wrijf het er nog maar eens flink in!

sytze 0
badge

18 jaar

ik vind oranje als kleur mooi maar van voetbal heb ik absoluut geen verstand. omstaat moet natuurlijk zijn ontstaat.

126 0
badge

18 jaar

En wat is die "gel" dan?

sytze 0
badge

18 jaar

gel is gelul

126 0
badge

18 jaar

over gelul gesproken
kijk eens omhoog.
maar lanzarote heb je die metingen al gedaan??
zelf denk ik dat het gewoon in je droger/filter zit.
officieel moeten die om de ± 2 jaar vervangen worden.
koudemiddel is net als remvloeistof `hygroscopisch(of zoiets)het trekt vocht aan
dat vocht word door de korrels in het element geabsorbeerd en als de korrels verzadigd zijn komt het vocht in het systeem waardoor de (persdruk te hoog oploopt)

sjonnieboy 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.