close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Airco werkt sinds kort niet meer

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: ASV 1.9 TDI

Hallo,

Sinds kort werkt mijn airco (ECC) niet meer. Inmiddels zijn de druksensor, regelrelais voor de koelluchtventilator (onder de accu) vervangen. Ook is het systeem opnieuw gevuld en op druk gebracht. Uitlezing aan de computer heeft ook geen uitsluitsel kunnen geven omtrent een storing. Heb intussen de bedrading van a tot z gecontroleerd op draadbreuken of slechte contacten, niets gevonden. Wanneer ik de motor laat draaien en de temperatuur instelling op "low" inschakel krijgt zowel de compressor als de koelluchtventilator geen spanning aangeleverd. Heb ook al een andere bedieningspaneel aangeschaft, moet misschien nog wel ingelezen worden, maar toont op dit moment geen enkele verbetering.

Heeft iemand nog suggesties, of nog beter de juiste oplossing?

Gert Jan Tjaberings.

Geplaatst door

Tjabbie (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Tjabbie,

Kijk maar een naar de zekeringen op de Accu 3x 30amp of die niet geoxideerd zijn of de stekker aansluiting daar onder.


grt. Robin

rdobin 0
badge

11 jaar

Robin,

Ook dit is gecontroleerd. Alle voedingsspanningen komen op de juiste plek aan.

Tjabbie 0
badge

11 jaar

Hoe zijn de drukken in het systeem?

Hallo Tjabbie

Kun jij de meetwaarden uitlezen?
Hier kun je de uitschakel modus zien waarom hij niet inschakelt

Grt Robin

rdobin 0
badge

11 jaar

Meetwaarden blok 1
; 0 = Compressor Running
; 1 = Compressor OFF by Pressure Switch (F129): Refrigerant Pressure too High
; 2 = Compressor OFF by Fresh Air Blower (V2) or Fresh Air Blower Control Module (J126) Malfunction
; 3 = Compressor OFF by Pressure Switch (F129): Refrigerant Pressure too Low
; 5 = Compressor OFF by Missing Engine Speed Signal
; 6 = Compressor OFF by ECON Button
; 7 = Compressor OFF by OFF Button (via Fresh Air Blower Speed Buttons)
; 8 = Compressor OFF by Ambient Temperature below 3 °C (37 °F)
; 10 = Compressor OFF by Voltage below 9.5 V
; 11 = Compressor OFF by Coolant Temperature too High
; 12 = Compressor OFF by Engine OR Transmission Control Module
; 13 = Compressor OFF by Voltage above 17 V
; 14 = Compressor OFF by Evaporator Temperature
; 15 = Compressor OFF by Control Module Coding incorrect
; 16 = Compressor OFF by Climate Control Module (J255) Malfunction
; 17 = Compressor OFF by Pressure Sensor Malfunction
001,2,Engine Speed,recognized,Display Range: 0 = no/1 = yes

rdobin 0
badge

11 jaar

Robin,

Bedankt voor je reacties.

Op nog onverklaarbare wijze heeft de airco besloten zijn werkzaamheden weer voort te zetten. Ben er wel en niet blij mee. Heb nu niet kunnen achterhalen waarom hij dienst weigerde.
Misschien lukt dat een volgende keer wel, maar hoop niet dat dit probleem zich nog een keer voordoet.

Nogmaals, bedankt.

Tjabbie 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.