golf 4 1.6 AKL valt uit tijdens het rijden.
dashboard verlichting valt langzaam weg en abs en airbag beginnen te branden.
radio valt uit en de koplampen ook.
net alsof het systeem geen stroom meer toegevoerd krijgt.
even 5 tot 10 minuten wachten en de auto start weer.
airbag en abs blijven dan branden maar na een halve minuut lopen gaan ze weer uit.
Dit gebeurd spontaan.
accu is dan gewoon volgeladen.
acculamp geeft geen waarschuwing en de motorlamp blijft niet branden.
wie o wie
Geplaatst door bryan-probleem (0) , lid sinds 11 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
kaleido 1 (1725) PRO, 10 jaar geleden
Zal toch ergens een spannings probleem zijn.
Als hij afgeslagen is , en je wilt meteen weer starten , wat gebeurd er dan ?
Ook daadwerkelijk gemeten wat de accuspanning is op moment van het probleem ?
Wordt er niet ergens op de accuklem iets warm , overgangs weerstand ?
Op het plus aansluitblok op de accu is ook geen slecht contact ?
Accu inwendig kortsluiting ?
bryan-probleem (0), 10 jaar geleden
Op het moment dat de motor is uitgevallen dan start de auto niet meer.net alsof de accu leeg is. Even wachten en de accu is weer goed en de auto start dan weer.nog niets opgemeten.
ricky (0) PRO, 10 jaar geleden
Kijk eens goed naar de zekeringkast op de accu, deze willen nog wel eens inbranden/smelten.
En anders idd accu inwendig defect of massakabel. Iig zoeken in de hoofdstroomvoorziening.
bryan-probleem (0), 10 jaar geleden
Heb alle verbindingen op de accu en en de polen en klemmen goed schoongemaakt.
Sindsdien geen probleem meer.
De meeste corrosie zat op de accu pool en poolklem.
die krengen zijn van koper en er zat een behoorlijke vieze laag op.
Nam wel wat tijd in beslag om de klemmen tot op het koper schoon te krijgen.
Maar toch gelukt.
Thanks voor alle tips.
bryan-probleem (0), 10 jaar geleden
Heb alle verbindingen op de accu en en de polen en klemmen goed schoongemaakt.
Sindsdien geen probleem meer.
De meeste corrosie zat op de accu pool en poolklem.
die krengen zijn van koper en er zat een behoorlijke vieze laag op.
Nam wel wat tijd in beslag om de klemmen tot op het koper schoon te krijgen.
Maar toch gelukt.
Thanks voor alle tips
kaleido 1 (1725) PRO, 10 jaar geleden
Graag gedaan ,