motor slaat soms moeilijk aan
bij koude start bij temperaturen onder nul start die goed, maar bij temperaturen boven nul start die slecht.als de auto warm is hij wordt afgezet en je start hem dan weer, start die direct maar staat die bijvoorbeeld 1uur en je start hem dan,dan moet je soms erg doorstarten om hem aan te krijgen en loopt dan een paar seconden verzopen en stinkt, dus hij verzuipt met starten
hij rijdt verder perfect.auto heeft geen foutcodes.
al gedaan is.. temperatuursensor vervangen
gasklephuis gereinigd en opnieuw in zijn basisafstelling gezet.
bougies en bougiekabels vervangen.
wie heeft er een goede tip of herkent dit geval
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
temperatuur sensor vervangen
temperatuursensor is al vervangen .maar hielp niet
20 jaar
Heb je het temp.signaal ook gecontroleerd?Ik bedoel dit: komt het signaal wel aan bij de computer,want het duidt toch echt op een verkeerd temperatuursignaal en de sensor vervangen lost het vaak wel op, maar als er iets in de bedrading of stekker niet goed zit helpt het natuurlijk niet.
20 jaar
het signaal van de temperatuursensor komt goed binnen in de regeleenheid,meetwaardenblokken bekeken met de autodiagnos tester en de waarden zijn juist ,gasklephuis nog gewisseld, maar dat hielp ook niet.
20 jaar
controleer ook eens het lamda siniaal deze moet als de auto 1 tot 2 uur stil heeft gestaan 0.7 volt aangeven en op het moment dat de auto warmer word weer gaan schommelen tussen de 0.1 en 0.9 volt en vergeet ook niet de voorverwarming te kontroleren.
20 jaar
de lamda-sonde schommelt snel genoeg maar dat van die 0,7 volt zal ik eens controleren bedankt voor de tip.
20 jaar
lambda-sensor en injectoren gewisseld maar probleem blijft hetzelfde. wie weet er raad mee
20 jaar
heb zo.n beetje een zelde probleem gehad met een hyundai en bij deze lekte de brandstofdrukregelaar via het vacuumslangetje naar het inlaatspruitstuk(koude start geen probleem want dan was de overtollige brandstof weer verdampt)bij motor uit zetten en gelijk weer starten ook geen probleem maar na een half uur of later was de auto niet aan de gang te krijgen,de oorzaak was een verdroogd/poreus membraam van de drukregelaar(het betrof hier een lpg auto die starte op benzine)
kontroleer ook eens de benzine druk en het variieerende inlaat spruitstuk dat er geen klep blijft hangen of niet goed werkt zodat er niet voldoende lucht in de motor kan komen.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar