auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: APK

Bouwjaar: 1998

Beste mensen,
In het instructie boekje van mijn passat 1.9 TDI 110pk staat vermeldt dat het toerental van de motor onder geen enkele voorwaarde in het rode gebied van de toerenteller mag komen. Op het APK test rapport zag 2 jaar geleden dat men hem tijdens de roet meting midden in het rode gebied jaagt. Ik heb dus mijn garage de opdracht gegeven een roetmeting uit te voeren en zich aan het instructie boekje te houden. Dit is volgens de garage niet mogelijk, dus werd mijn auto niet gekeurd. Via een boete bij de rechter gekomen die mij in eerste instantie gelijk gaf, de RDW stelde echter dat het geen probleem is. VW stelt dat ik mij aan het instructie boekje moet houden maar wil niet op de roetmeting reageren, dus uiteindelijk verloor ik bij de rechter. Wie heeft hier ervaring mee?
Groet,
Rein.

Geplaatst door

rdbruin (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo rene

idd, deze zaak lijkt krom! maar lees eens goed wat nu de eigelijke opzet is met deze regel.. in het instructie boekje..

het veelvuldig (dagelijks) laten draaien van de motor in het toerental grens gebied! zou idd, de levensduur van de motor doen verkorten!

tijdens een roetmeting wordt de motor maar heel kort belast in het max toeren gebied, met tussen pauzes van enkele seconden

technisch gezien kunnen deze motoren er niet op stuk lopen.. maar een motor langdurig belasten gaat op den duur ten kosten van de levensduur van de motor

en dat is wat een importeur in het geheel wil aangeven

het is maar net hoe je het leest


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Beste Paul,
Bedankt voor je reactie, er staat echt in het boekje onder geen enkele voorwaarde! Verder heb ik me laten vertellen dat onbelast hoge toeren veel schadelijker is dan belast (b.v. rollerbank)
In de praktijk kan je het toerental van de APK meting nooit halen.
Groet,
Rein.

rdbruin 0

19 jaar

rene

idd, met jou laatste regel ben ik het zeker mee eens!

eigelijk deugt deze roetmeting op deze manier ook niet! we rijden immers altijd BELAST... en stoten zelfs meer uit als onbelast!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.