Beste mensen,
Vandaag mijn auto APK laten keuren, helaas afgekeurd op twee punten, lekjes in de uitlaat (mijn handige montagewerk) en de viergastest, zowel op LPG als benzine. Ik heb fotootjes bijgevoegd een gastestuitslag met benzine.
Wat ik de laatste twee jaar zelf heb vervangen:
-Accu
-bobine
-bougiekabels
-bougies
-vrijwel het hele uitlaatsysteem, inc. katalysator (kat was wel een beetje goedkoop ding)
Luchtfilter, olie, oliefilter heb ik ongeveer een half jaar geleden vervangen. Ook gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd.
Ik heb vorige week wel een iets te ruim de motorolie bijgevuld, en het viel mij ook op dat er een beetje witte rook uit de uitlaat kwam.
[url=http://postimg.org/image/xxpbcxdn3/][img]http://s27.postimg.org/xxpbcxdn3/gastest...[/img][/url]
Update:
Ik heb vandaag de lambdasensor vervangen met een gloednieuwe. Foutcodes gewist, stuk gereden (het voelt alsof de auto wat sneller optrekt), daarna de computer weer uitgelezen, maar ik krijg toch steeds weer de volgende foutcodes terug:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
07-10 - Signal too Low - Intermittent
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
26-00 - Output Open
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
26-00 - Output Open
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
26-00 - Output Open
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
26-00 - Output Open
Misschien toch een kortsluiting in de bedrading ergens? Hoe zou ik dat kunnen testen?
Vriendelijke groet,
Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lekjes in de uitlaat voor de katalisator is zo wie zo funest voor je waardes.
Een goedkope kat . zal ook niet bijdragen aan goed functioneren.
Eerst de lekkages verhelpen.
Hebben ze hem ook uitgelezen? En zo ja, staan er storingen in het geheugen?
De uitlaat voor de kat is volgens mij helemaal gasdicht, het gaat om de verbindingen tussen midden- en einddemper, en de kat tot middendemper.
Ik zal morgen sowieso even mijn vagcom kabeltje uit de kast trekken en 'm uitlezen!
9 jaar
Net even de computer uitgelezen. Ik krijg de volgende foutcodes:
[quote]VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 036 906 014 AN
Component: MARELLI 4CV 2893
Coding: 00031
Shop #: WSC 00046
7 Faults Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
07-10 - Signal too Low - Intermittent
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
26-00 - Output Open
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
26-00 - Output Open
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
26-00 - Output Open
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
26-00 - Output Open
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-00 - Output Open
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
26-10 - Output Open - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1J0 907 379 P
Component: ABS 20 IE CAN 0001
Coding: 03504
Shop #: WSC 00046
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.
Controller: 1J0 959 799 Q
Component: 4C Zentral-SG Komf. 0001
Coding: 04097
Shop #: WSC 00046
3 Faults Found:
00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
35-10 - - - Intermittent
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
35-00 - -
End --------------------------------------------------------------------------------------------------[/quote]
Die foutcodes van de fuel injectors stonden er vorig jaar ook al in. De charcoal filter heb ik jaren geleden zelf uitgeschakeld en afgedopt omdat dat problemen gaf met het LPG systeem.
9 jaar
Ik heb vandaag de lambdasensor vervangen met een gloednieuwe. Foutcodes gewist, stuk gereden (het voelt alsof de auto wat sneller optrekt), daarna de computer weer uitgelezen, maar ik krijg toch steeds weer de volgende foutcodes terug:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
07-10 - Signal too Low - Intermittent
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
26-00 - Output Open
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
26-00 - Output Open
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
26-00 - Output Open
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
26-00 - Output Open
Misschien toch een kortsluiting in de bedrading ergens? Hoe zou ik dat kunnen testen?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar