Hoi Allen,
Laatste tijd merk ik steeds vaker dat mijn golf 4 1.6 sr uit 1999 licht schokt als ik optrek of in lage toeren rijd.
Gaslklep huis gereinigd en opnieuw ingeleerd 20000km terug (daarvoor en daarna geen problemen gehad)
carterventilatie een luchtfilter schoon gemaakt 800km geleden
bougies vervangen 2000km geleden (schokken was daarvoor al)
brandstof filter vervangen 2000km geleden
olie en oliefilter vervangen 2000km geleden(gebeurt jaarlijks)
ik heb hem nog niet uitgelezen maar denk ook dat dit niks zal aangeven.
starten en stationeer lopen doet de auto prima eenmaal warm en gasgevend heb ik ook geen vermogen verlies (koud trappen doen we natuurlijk niet)
iemand een idee?
moet wel zeggen vorige week rook ik een lichte olie geur in de auto maar hij verbruikt totaal geen olie. ik denk dat carter ontluchtingslang porreus is maar moet dat nog vaststellen.
zou dit er ook mee te maken kunnen hebben?
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi auto ondertussen uitgelezen enige foutmelding die in vagcom geeft is 00668 -supply voltage terminal 30 36-10- open circuit -intermittment
als ik hierop google krijg ik te zien dat dit waarschijnlijk te maken heeft omdat de accupol eraf is geweest. mensen nog opties? ik kan me zelf niet echt wat voorstellen.
het schokken is vooral waarneembaar tussen de 1400 en 2400 toeren en vooral in de 1e en 2e versnelling.
Zit er geen scheur in dat korte geribbelde slangetje tussen luchtfilterslang en gasklephuis? En het kleine slangetje vlak daaronder is ook niet lek? Die hoor je niet sissen?
nope alle slange nageken. kan niks vinden ik denk ondertussen dat ik wel weet waar het schokken van komt volgens een kennis (vw monteur) zou het door de bougiekabels komen.
probleem is echter erger geworden gaslkephuis op de auto schoongemaakt met een doek met daarop een beetje remmenreiniger. klep schoon geveegd (stekker niet eraf) luchtfilterbuis terug op de gasklep gemonteerd en nu kan ik hem niet inleren met vagcom
ik doe het volgende
Zet het contact AAN, maar start de motor NIET !
Blijf tijdens de hele procedure van het gaspedaal af !
[Select]
[01 - Engine]
[Basic settings - 04]
Ga naar Groep 098 (NB: Sommige SIMOS of Marelli ECU's gebruiken Groep 001, zoals ADY & AEE motoren)
[Go!]
In het vierde scherm zie ik echter alleen geen adp run staan in de vierde kolom maar zie daar bin bits staan met alleen maar nullen en het lijkt erop alsof ie de gasklep niet opnieuw kan inleren
als ik een rondje rij en hem vervolgens uitlees geeft ie de volgende vagcom fout
00533 Idle Speed Regulation: Adaptation Limit (Add) Exceeded
ook merk ik dat als ik gas los laat dat de auto schok krijgt en daarnaast als ik bij het stoplicht aankom dan blijft ie op 1200 toeren hangen en zakt ie heel langzaam terug naar 900 toeren.
9 jaar
Probeer eens 060 i.p.v. 098
Hoe oud is je accu? Klinkt misschien te simpel maar geeft die nog genoeg stroom om lekker te vonken?
ik had recent vergelijkbare problemen (alleen viel bij mij alle elektrisch ook een beetje weg op het laatst)
Heb toen brandstoffilter en accu vervangen maar brandstoffilter zal het bij jou niet wezen na 2000km.
jan kees
9 jaar
nou weer een stap dichterbij! vandaag bougiekabels vervangen. na het verplaatsen van me auto zag een druppel olie liggen.... ik iigg rondje rijden auto leek iets minder te schokken maar het schokken was er toch nog. Eenmaal terug toch even onder de auto kijken en toen liep er olie uit :GRR: even ruiken ... en ja hoor bakolie.... :beatup: :beatup: :beatup:
Nu denk ik dat het schokken van de auto veroorzaakt werd door versnellingsbak waarop een klinknagel kapot binnen in de bak door het huis is geslagen.
kan dit de oorzaak zijn?
9 jaar
Dat zou kunnen , het wordt er in ieder geval niet beter van.
Bak repareren/vervangen en dan weet je meer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar