Collega's ,
wat is het nut van een krukaspositiesensor en een verstuivernaaldlift sensor
bij een tdi met verdeler pomp?
Heb hier een tdi staan en dit is een raadsel. Klant verzet zijn auto dat gaat goed, wil later weer terug
zetten en auto loopt nooit weer. Diagnose geen inspuiting. Relais 109 goed schema's er bij computer naar ac tronics
gehad die zeggen ecu is goed. Andere brandstof pomp gemonteerd distributie staat op tijd
compressie goed. Motor loopt op remmenreiniger. Externe diesel tank aangesloten gehad diesel word vlot aangezogen
Op de pomp als na gemeten geen enkele storing. Maar geen inspuiting. Wie weet raad?
vriendelijke groet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het naaldlift-signaal dient als terugkoppeling naar de ecu die samen met het krukassignaal hiermee
het inspuitmoment bepaald. motor zou bij defekte sensor wel moeten starten.
Dus bij een defecte krukas sensor zou de motor toch aan moeten slaan?
Wij kennen elkaar niet met loop al wel een tijdje mee. .. toch dit geval mij even tuk!
gezien de controles die ik heb uitgevoerd snap ik niet waarom die motor niet aanslaat
Mark, heb je een signaal van de krukassensor ook kunnen meten en komt die ook aan bij de ECU?
Verdere is het ook goed mogelijk dat de krukas poelie is verdraaid op de krukas. Deze zit op een spiebaan naar mijn weten en daar zijn wel voorbeelden van dat die verdraaien over de spie heen en dan krijg je bij timingcontrole het idee dat alles op tijd staat maar in werkelijkheid de krukas niet goed staat afgesteld. Dat kun je vrij eenvoudig checken
Hoi siem. Heb ik inderdaad gecontroleerd. Krukas staat goed.
Met specaal gereedschap op tijd gezet krukas op merkteken stift in pomp
Heb geen scoop om een blokspanning te controleren. Maar een krukas sensor kost 33 euro
proberen waard zo langzamerhand.
Mocht de bedrading ergens een slecht contact hebben is een nieuwe krukassensor niet de oplossing. Je kunt het signaal ook met een digitale multimeter controleren. Als je een wisselspanning meet is er een signaal, maar weet je niet of het sterk genoeg is. Meet je niets ben je in elk geval iets verder in de goede richting.
Probleem verholpen. . Waarschijnlijk lucht in de pomp. Nieuw brandstoffilter gemonteerd
Alles zo vol mogelijk gepompt met diesel met een goed gevulde accu en een busje remmenreiniger door
gestart vervolgens was er weer leven.
Bedankt voor jullie reacties.!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar