Hallo allemaal,
Als ik mijn auto op contact wil zetten valt alle spanning weg ( tellerklok, binnenverlichting, radio, obd)
Als ik dan door draai om te starten duurt het even (2sec) en dan krijg hij weer spanning en gaat de auto aan.
https://www.dropbox.com/s/gzd38iyno6wxr1...
Dit doet hij niet altijd Maar wel vaak.
Ik heb de auto uitgelezen en had alleen een fout coden P0118 hoge spanning ECT sensor 1 ( koelvloeistof sensor)
Heeft iemand een idee van wat het zou kunnen zijn?
[url=http://postimg.org/image/hj9am7ber/][img]http://s29.postimg.org/hj9am7ber/image.j...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het alleen het paneel wat dan weg valt zoals in filmpje of valt ook bv de kachel weg, buitenverlichting (dimlicht) en al het andere wat pas werkt als contact aan staat?
Nee alles valt weg als of de de accu er uit is
10 jaar
Controleer het plus aansluitblok op de accu eens , het komt nog wel eens voor dat door oxidatie daar iets niet goed zit.
Oke dus alsof de accu ff compleet weg is dan denk ik idd ook dat je het moet zoeken in de hoofdvoeding die alles van stroom voorziet dus idd wat Kaleido zegt die zekeringkast bovenop de accu of deze niet gesmolten of geoxideerd is. Of de massakabel van accu naar carosserie of de accupoolaansluitingen of de hoofd plusdraad die vanaf accu naar binnen loopt dat soort dingen.
Ik heb de Polen van de accu en de klemmen van de accu schoon gemaak, de massa kabel vervangen dat heeft helaas niets opgeleverd.
Ik heb de ECT sensor ook vervangen voor een originele van vw ( er zat een imitatie op ) , nu doet hij het niet meer met het kontakt slot maar als ik de rempedaal intrap 😳
https://www.dropbox.com/s/5k7qpou4863pf2...
10 jaar
Maar hoe is die zekeringkast die bovenop de accu gemonteerd zit?
Doe anders dit even samen met iemand anders:
Pak een startkabel en zet deze op de pluspool van de accu. (anders kant kabel nog los houden).
Klap dekseltje van zekeringkast open.
Dan die andere in de auto zitten en dit voorval laten voordoen, dan jij met de andere kant van de kabel even tegen de moeren van de zekeringen houden aan de voorkant dus na de zekering (dus je sluit de zekering ff uit), als hij het dan wel goed doet dan probleem in zekeringkast.
Heren we hebben het probleem opgelost,
Bleek dat de ECT sensor een groene kleur moets hebben (er zat een zwarten in ) de sensor vroeg veel meer volt dan de groene.
De zwaten vroeg dus zoveel dat als de motor niet draaiden de Hooft module tewijnig kreeg en alles liet vallen.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor het me denken
10 jaar
Het spijt me dat ik je teleur moet stellen, maar ze hebben je een hoop onzin op de mouw gespeld.
Je probleem met het wegvallen van de spanning is nog niet opgelost.
Hoe kan het dan dat het nu niet meer gebeurd ?
(Ik heb zelf heel weinig verstand van electronica)
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar