auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Golf 4 motorlampje egr/ lambda?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v bcb

Beste forumleden,

Zal me even kort voorstellen, ben Tarik, 24 jaar en rij een Golf 4. Om precies te zijn een 1.6 16v motorcode: BCB bj: 2002 kmstand: 191.000

Heb een vraag over mijn auto, en heb al heel veel gelezen op het forum ( denk al teveel omdat ik door de bomen het bos niet meer zie )

Sinds twee dagen brandt mijn motorstoringslampje continu. Daarnaast geeft de auto de volgende melding: ABGASS WERKSTATT. Ik weet dat dit iets betekent als uitlaatgas werkplaats.

Heb de auto uit laten lezen bij een garage en gereset, helaas is de storing terug gekomen.

Na het uitlezen komen de volgende 3 storingscodes naar voren:

16786 -> p0402 EGR doorvoer te groot

17591 -> p1183 lambda sensor 1 kortsluiting naar plus

17604 -> p1196 lamda sensor 1 storing in verwarmingscircuit

De eerste storingcodes heb ik van de garage, bijbehorende p-code en beschrijving heb ik van de site van gerrit spaak. (Www.gerritspaak.nl)

Voordat ik blind de egr of de lamdasonde ga vervangen wou ik hier even vragen of het iemand bekend voorkomt, en misschien weet wat het beste is om ervoor te zorgen dat de storing opgelost wordt.

Auto rijdt verder normaal, geen vermogensverlies of iets. Stationair draaiend klinkt hij om eerlijk te zijn wel wat anders.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,

Tarik

Geplaatst door

TarikGolf (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die egr storing dat ligt 9 van de 10x aan de egr klep zelf, deze is dan vervuild of loopt stroef of gewoon stuk waardoor hij open blijft staan, dat kan ook dat wat anders klinkende motor op stationair verklaren. Hem vervangen en weer opnieuw inleren met de testkast is dan meestal de oplossing. Het vernieuwde model heeft een geribbelde buitenkant zeg maar, oud model heeft een gladde behuizing.

Voor wat betreft de lambdasonde kan het of de sonde zelf zijn die stuk is of er is iets met de bedrading daarvan. Deze kan je het beste testen met een testkast en op de bedrading gaan meten, dan weet je het zeker.

ricky 10
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.