Volkswagen GOLF-CABRIOLET: Auto heeft geen vonk meer

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AKS, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 74

Beste
Ik heb een cabrio gekocht die niet loopt om samen met mijn dochter er aan te werken en op te knappen,nu probeer ik de auto startend te krijgrn maar heb helemaal geen vonk bij bobine naar bougies,heeft iemand hier een idee waar ik moet zoeken verder?

Martins golfje

Geplaatst door Martins golfje (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1855) PRO, 5 jaar geleden

Begin met te meten of er spanning staat op de bobine aansluitingen als je de auto op contact staat.
Zekeringen heel .
Kijk of de rotor rond draaid als je de motor start , verdeelkap er even af laten.

Martins golfje (0), 5 jaar geleden

Zojuist alles nagemeten,bobine krijgt 12 volt en de verdeler ook,ik kan alleen stroom meten op de buitenste kabels,van de driepolige stekkers nummer 1 en 3 de middelste niks.

Theo Sparenburg (10), 5 jaar geleden

Het onderstaande verhaal heeft wel eens op deze site gestaan. Wellicht heb jij hier iets aan.

vr.gr. Theo

Volkswagen Golf III
Bouwjaar: 1994
Brandstof: 2.0 8v GTI
Motor: 2E Ik heb hier een golf staan die niet aan wil slaan.
Motor gooit wel gewoon rond maar vonkt niet.
Ik heb op de stekker van de ontsteking 2x een plus en 1 massa.
Op de stekker van de bobine 1 plus, 1 massa en 1 doet niets.

Trek de stekker van de verdeler.
kijk of je op de buitenste een plus en een massa hebt.
trek dan de bobinekabel los en hou deze 5 mm van of metaal van het blok.
steek een draadje in het middelste stekkertje van de verdeler stekker.
zet de wagen op contact en tik nu tegen massa als er dan vonken over springen dan is de hallgever in de ontsteking stuk. Heb je geen vonk dan is het de bobine.

Hallgever testen.Trek de stekker los en meet over de buitenste draden.hier moet de 5 of 12 volt op staan,dit is afhankelijk wat voor type je hebt. Op de middelste draad moet je met de voltmeter ten opzichte van massa meten. Hier moet ook 5 of 12 volt op staan. Mocht dit niet zo zijn heb je een onderbroken draad of een kapotte ECU. Als de gemeten waarde in orde is dan moet je belast meten,met de stekker erop. Voeg een meetpin in de middelste draad van de stekker en duw hem in een versnelling vooruit De spanning zal Bijv. van 5 volt naar 0 volt gaan en weer na 5 volt gaan afhankelijk van de stand van de HALL gever. Een HALL gever is niets anders dan een elek. schakelaar,die na massa schakelt en onderbreekt. Je kan hem ook met een ledje testen tussen accu - en de middelste draad, hou wel rekening mee dat een HALL gever geen vermogens schakeling is. Een hall gever kan maar zo 70 miliampere schakelen, dus niet met een proeflampje meten!!!. Als je geen knippersignaal krijgt op de middelste aansluiting van de stekker is je hall gever defect. massa wel ok? Wel met een ledtester en niet met een voltmeter meten. Let op de voeding op de gever is 9Volt dus niet zomaar spanning erop zetten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.