close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GOLF VARIANT: De auto start niet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AAM, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 55

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Volkswagen golf. Hij start namelijk niet meer. Ik zal hieronder beschrijven wat ik heb geprobeerd:

De accu is recentelijk nog vervangen en geeft nog genoeg spanning.
De startmotor krijgt ook 12V van de accu, dus er is niks mis met de kabel naar de startmotor.
Het contact van de ignition naar de startmotor geeft ook 12V als de sleutel in de startstand staat.
De startmotor draait wel als ik 12V op het startcontact zet.

Als ik de sleutel omdraai hoor ik helemaal geen tik of iets van de motor komen, de zekeringen zijn allemaal nog goed en er zijn verder geen gebreken.
Ik dacht eerst dat ik een nieuwe startmotor nodig had, maar deze draait nog zonder problemen. Waar kan het dan nog aan liggen?

Geplaatst door

ErikWillem (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Even wat dingen duidelijk krijgen , als je start krijg je dan 12v op het dunne draadje op de startmotor , waar heb je de diverse metingen gedaan ?
Als je de auto op contact zet en je zet 12v op het dunne draadje van de startmotor dan start de motor wel en loopt ook ?
Zet eens een startkabel tussen het metaal van je motorblok en de min klem van de accu en kijk wat er dan gebeurt.
Contactblokje onder je contactslot sneuvelen wel eens.

en dat je 12v meet zegt me niks. spanning controleren met een lamp. als je een overgangsweerstand hebt,(bijv in het contactblokje) meet je ook gewoon 12v.

* Even wat dingen duidelijk krijgen , als je start krijg je dan 12v op het dunne draadje op de startmotor?
Ja, als ik wil starten komt er 12 volt op het dunne draadje te staan naar de startmotor.

* Waar heb je de diverse metingen gedaan?
Ik heb de accu doorgemeten en de kabels bij de startmotor (van de accu en van het contact)

* Als je de auto op contact zet en je zet 12v op het dunne draadje van de startmotor dan start de motor wel en loopt ook ?
Hierbij start de motor gelijk en blijft zonder problemen draaien.

* Zet eens een startkabel tussen het metaal van je motorblok en de min klem van de accu en kijk wat er dan gebeurt.
Blok - minpool, 0 volt, blok - pluspool, 12 volt. Als ik de startkabel gebruik gebeurt er niks.

* Contactblokje onder je contactslot sneuvelen wel eens.
Hoe ziet dit contactblokje eruit?

Als ik het contact aanzet hoor ik wel ergens een relaitje onder het luchtfilter, maar ik denk dat dit normaal is.

ErikWillem 0

6 jaar

Dan verdenk ik toch je contactblokje wel voltage maar geen vermogen , zoals Harry aangeeft sluit eens een 21w lampje aan op het dunne draadje en massa en kijk of hij normaal brand.

Dat is het blokje dat aan de onderkant van je contactslot zit.

Ik heb het contactslot vandaag getest met een lampje en inderdaad: het lampje krijgt niet genoeg stroom om te branden.

Om mijn auto weer werkend te krijgen, moet ik dan zo een onderdeel bestellen? https://www.mister-auto.nl/slotcilinder-...

Is er ook een mogelijkheid om dit op te lossen zonder nieuwe sleutels?

Ik heb deze link nog gevonden over het vervangen van het contactblok: http://www.vwforum.nl/how-to-contactblok...

ErikWillem 0

6 jaar

Slotcilinder is niet het probleem maar het contactblokje.....

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Het elektrische deel dat onderaan deze slotcilinder zit waar de draden/stekker op zitten.

Ik heb ondertussen het contactblokje vervangen en de auto start weer zonder problemen. Ik heb alleen nog wel moeite om de stuurstang weer vast te krijgen.

ErikWillem 0

6 jaar

Waarom dan ?

Ik moet de stuurstang aan de aandrijfas bevestigen met een borgbout en moer, maar daar zit ook een veer tussen. Het is nogal lastig om het stuur in de goeie positie omlaag te drukken zodat de borgbout vast kan worden gezet.

ErikWillem 0

6 jaar

Die had dacht ik niet los gemoeten maar de 4 bouten/moeren waar het complete frame mee vast zit wel.

Ik heb hem nu weer vastgekregen, alleen dan wel zonder het veertje. De afbeelding laat zien hoe het er ongeveer uitziet. Het veertje lijkt niet veel uit te maken, kan ik gaan rijden zonder dit veertje?

ErikWillem 0

6 jaar

Welk veertje foto ?

Het veertje zag er zo uit en zat dus ook op deze positie. Ik heb gisteren een proefritje gemaakt en alles voelde goed aan.

ErikWillem 0

6 jaar

Dacht al dat het om deze veer ging , pijltje wijst naar de bout , het is wel verstandig om deze veer terug te plaatsen , houd de boel rammel vrij en de binnenbuis op zijn plek.

Dan probeer ik hem nog een keer terug te plaatsen, hebben jullie nog tips om dit te doen voor een leek?
Ik zet dit topic wel op afgesloten aangezien mijn probleem verholpen is, bedankt hiervoor!

ErikWillem 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.