Volkswagen Polo: Auto houdt in ( vermogen verlies ) en zuipt benzine

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

mijn auto houdt sinds een tijdje soms in en als ik hem dan weer opnieuw start lijkt het probleem verholpen.
maar hij zuipt benzine weet iemand misschien wat er aan de hand kan zijn.

Zaterdag is er een nieuwe injectie unit in gekomen door de anwb maar voor die tijd deed ie het ook al.

Please HELP!!!!!

mvg.

Kees Koster

keeskoster

Geplaatst door keeskoster (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

kees heb je het storiggeheugen al eens uitlaten lezen.

groetjes jan.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

wat is veel verbruiken ???

Stefan

keeskoster (0), 17 jaar geleden

[quote=stefan84]wat is veel verbruiken ???

Stefan[/quote]
Nou anders rijdt ik op een tank een kilometer of 500-600 maar nu maar 200-300

maar ik heb hem maar naar de garage gebracht want ik durfde er niet mee verder te rijden ( veel te bang dat ik onderweg stilsta, want die ........ van de ANWB willen alles handje contantje hebben)

maar als ie klaar is zet ik hier wel ff op wat er aan de hand was misschien heeft iemand er nog wat aan


mvg.

Kees Koster

stefan84 (0), 17 jaar geleden

ben benieuwd Kees..

dat is wel een erg hoog verbruik!

Stefan

johndoornbosch (0) PRO, 17 jaar geleden

ben je lid van de anwb, kees

evdbeek (0), 17 jaar geleden

Misschien je lamba sonde. Maar beginnen met uitlezen.

keeskoster (0), 17 jaar geleden

[quote=john5686]ben je lid van de anwb, kees[/quote]
nee daarom moest het ook handje contantje.
Ik heb ook een hekel aan de anwb maar ja wist niets anders. Maar heb de auto nog niet terug, ik verwacht dat ik hem vanavond op kan halen en ander morgen.

wordt vervolgd!!!


m.v.g.

Kees Koster

www.keeskoster.com
info@keeskoster.com

keeskoster (0), 17 jaar geleden

Nou ja hij is terug.

ik wil voor dat ik iets zeg eerst zeggen (vreemde zin) dat ik een leek ben in motoren en alles wat eigenlijk met de auto te maken heeft.

dat getik en dat zuipen en da inhouden kwam omdat er niet heel veel olie meer in zat (ja dat had ik kunnen bedenken maarja)

ook was de versnellingstak gebroken alleen vraag ik me nu weer af hoe dat nou weer komt. Die vent van de garage zei dat ik ergens tegenaan had gezeten: een steen, putdeksel of een tak o.i.d maar dat kan ik mij niet meer herrinneren weten jullie het misschien???


in ieder geval bedankt voor jullie support!!!! :D

mvg.

Kees Koster

www.keeskoster.com

info@keeskoster.com

stefan84 (0), 17 jaar geleden

nou kees..

als de auto begint in te houden omdat er niet veel olie in zat,moet je toch niks meer op de peilstok gezien hebben ( ofwel,geluk gehad! ) het getik kan er trouwens wel van komen..meestal hoor je de klepstoters in de kop..maar een hoog verbruik lijkt me vrij sterk,tenminste dat kan niet komen door te weinig olie in de motor.

maar wat versta je precies onder "de versnellingsbak gebroken'' ?? zit er een scheur in de bak ? of is er binnenin iets afgebroken ?

als er van buitenaf een scheur te zien is,lijkt me dat eerlijk gezegd sterk als dit van een tak of steen zou moeten komen,dit zou je dan zeker gemerkt moeten hebben..

Stefan

keeskoster (0), 17 jaar geleden

[quote=stefan84]nou kees..

als de auto begint in te houden omdat er niet veel olie in zat,moet je toch niks meer op de peilstok gezien hebben ( ofwel,geluk gehad! ) het getik kan er trouwens wel van komen..meestal hoor je de klepstoters in de kop..maar een hoog verbruik lijkt me vrij sterk,tenminste dat kan niet komen door te weinig olie in de motor.

maar wat versta je precies onder "de versnellingsbak gebroken'' ?? zit er een scheur in de bak ? of is er binnenin iets afgebroken ?

als er van buitenaf een scheur te zien is,lijkt me dat eerlijk gezegd sterk als dit van een tak of steen zou moeten komen,dit zou je dan zeker gemerkt moeten hebben..

Stefan[/quote]
Ja nou dat was dus punt 1 daar heb ik lang niet naar gekeken, naar dat oliepeil (ik weet het dat is DOM maar vanaf nu doe ik dat 1 keer in de maand) maar die knakker van de garage zei dat het benzineverbruik daar wel degelijk van kon komen.

niet de versnellingsbak (type FOUT en geen foutje) de versnellingsstang was gebroken. En ja daarom vindt ik het ook zo vreemd omdat ik dat idd gemerkt zou hebben en als er iets op de weg ligt rij ik er altijd omheen.

in ieder geval bedankt voor jullie reacties

mvg.
Kees Koster

info@keeskoster.com
www.keeskoster.com

johndoornbosch (0) PRO, 17 jaar geleden

waarom heb jij een hekel aan de anwb kees?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.