Volkswagen golf Tdi 66 kw: Auto houdt stotend in

Auto houdt stotend in tijdens het rijden op de snelweg in de 5 de versnelling.Hij doet dit niet altijd en natuurlijk nooit tijdens een testrit.
Buiten temperatuur hoog,laag,vochting,nat,droog maakt niet uit.
Geen fout code bij het uit lezen.
Het volgende is er aangedaan.
Nieuw brandstoffilter,luchtfilter,stekeraansluitingen gecontrolleerd op de moter,
luchtmassameter,turbodruk en verstuiversensor gecontrolleerd,
nieuwe luchtmassameter tijdelijk geinstalleerd.
Spannings voorzieningsrelais vernieuwd.en tot slot een nieuwe startmotor wie heeft verder nog ideeen

jandag

Geplaatst door jandag (0) , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

sid (0) PRO, 22 jaar geleden

bosch geeft met een technische mededeling aan dat dit probleem uit de verstuiversensor kan komen. Wat ook kan is  het turbodrukregelventiel. Deze storing wordt vaak niet opgeslagen in het foutgeheugen, door inw. vervuiling gaat de
klep te stroef waardoor de turbodruk tijdens het afregelen (+/-3250-3500 toeren) te laag wordt. De druk valtl terug tot 0.5 bar ipv rond de 1 bar overdruk, tijdens het afregelen.Heb dit zelf meegemaakt met mijn eigen auto nadat ik de verstuivers reeds vervangen had.

vwgolf11879 (0), 22 jaar geleden

waarschijnlijk is het toch de verstuiver naald sensor deze geeft meestal de fout code dat de regeleeneenheid defect is

Seppe10845 (0) PRO, 22 jaar geleden

Het komt inderdaad voor dat de duty-cycle vacuum ventiel die de turbo moet regelen vervuild geraakt precies het zelfde als dat de luchtmassa meter ook gewoon vervuild geraakt. Op dit vacuum ventiel zit een slangetje dat van de luchtfilter komt. Je moet in dit klepje wat WD-40 in spuiten en laten in trekken,dan blaas je het naderhand goed schoon en probeer dan nog maar eens. Niet vergeten om de turbodruk te meten tijdens het rijden daar komen dit soort storingen er vaak mee uit.

caddy1492 (0) PRO, 21 jaar geleden

verstuivernaaldsensor lijkt mij ook de boosdoener. Soms is het mogelijk (mij gelukt) om hem te testen. Laat iemand de motor circa 3000 toeren draaien, vervolgens met een grote steeksleutel tikken tegen de verstuiver. bij een defecte verstuiver gaat de naald soms zweven.
Het motorregelapparaat denkt dan dat de motor kort het dubbele toerental draait zodat hij de inspuiting begrensd tot 0 mg per slag.

theovolbeda (0), 21 jaar geleden

turbo druk even meten ,deze valt hoogst waarschynlyk weg
en dan heb je het probleem dat je beschryft
zit in het turboklepje,(drie slangetjes by luchtfilter) gewoon vervangen schoonmaken helpt maar tydelyk en om de prys hoef je het niet te laten
maar denk er om dat de slangetjes er wel weer goed aan komen

H._Wellink (0), 21 jaar geleden

Als de Duite taal niet vreemd voor je is surf dan eens naar: http://www.geocities.com/ublatz/TDI-Prob...
Hier kun je veel wetenswaardigheden te weten komen...

Ron10343 (0), 20 jaar geleden

hallo,

kan dit turbo klepje ook het onregelmatig lopen van het stationair torental veroorzaken? en dan nog wat over het koperkleurig ding dat bij de turbo zit,hier vandaan gaat een vacuumslang naar een zwartblokje en van daar naar het aanzuig stuk van lucht inlaat,dit blokkje blijft tikkeren als contact aan staat en ook als de moter draaid,is dit normaal ?

gr ron,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.