Volkswagen Polo: auto loop zeer slecht stationair en schokt

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AEY, Vermogen (kw): 47

Hallo,
Al bijna 1 jaar ernstige problemen met mijn VW polo 1.9 SDI
De auto rijdt, maar ik voel duidelijk dat de auto zelf gas bijgeeft..
stationair is een ramp. Hij schokt en klopt, en de toerenteller geeft een EXTRA verhoogd toerental aan met +500, en dit varieert tijdens het schokken van de motor.

De uitgelezen foutcode is (N146) 01268 quantity adjuster signal intermittant.
Verder een fout Airbag B+ intermittant.

Ik heb met vele proeven al redelijk uitgesloten dat het de plus en min aanvoer is van accu naar motor management unit. (met een dikke draad vanuit accu DIRECT na de zekering erbij gezet om te kijken of de storing direct verdwijnt met het aanbrengen van een 100% goede plus of min.
GEEN resultaat.

Brandstofpomp open gehad, gereinigd en deksel er weer op--> geen resultaat.

Ik had een tweedehands Motor managament unit liggen van een sloper, inklusief kontaktsleutel, kontaktslot en uitlees-spoel (om sleutel te lezen).
MMU gemonteerd, bijbehorende sleutel in in dummy-kontaktslot gestoken, en de uitlees-spoel aangesloten op de auto.
Vervolgens de auto gestart met mijn eigen sleutel in het normale kontaktslot.
Resultaat: auto slaat aan, maar stopt gelijk. Na 15 pogingen gestopt.

Wie kan me nog helpen/adviseren?
Ik ben geen automonteur, maar wel HTS opgeleid en werk in de electronica. Ik denk zelf dat de Motor management defect is.
Kan dit kloppen?

Geplaatst door

bart1976 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.