ik heb een probleem als mijn auto een tijdje rijd en hij wordt een beetje warm gaat ie als ik stil sta heel erg laag en hobbelig lopen en dat is vooral als ik mijn rem intrap. als ik mijn rem intrap en ik sta stil dan gaat ie eerst meer toeren draaien en daarna slaat ie bijna af en loopt ie raar.
ik heb alles gecontroleert maar kom er niet uit
Geplaatst door pietjepaulus (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
30 Reacties
jan T (20) PRO, 17 jaar geleden
nico heb je ook de vacuumleidingen gecontroleerd en de voetpakking van je injectie eenheid.
laat de motor stationiar draaien en trek dan aan de kap van de injectie eenheid en kijk of je dan lucht voelt of hoort zuigen hij kan dan zelfs afslaan als dat dan zo is vervang dan die voetpakking.
groetjes jan.
pietjepaulus (0), 17 jaar geleden
ja die heb ik al vervangen blijft nog steets hetzelfde lopen.
voetpakking was wel een beetje lek ben zelf ook automonteur maar kom er maar niet achter wat het is
ricky (0) PRO, 17 jaar geleden
Misschien is je rembekrachtiger lek,dat ie hierdoor valse lucht aanzuigt.
Ricky,
jan T (20) PRO, 17 jaar geleden
ja dat zo ook kunnen n ico ik bedoel wat richard zegt ; trek de slang er eens uit en plug hem even af.
groetjes jan.
pietjepaulus (0), 17 jaar geleden
nee mijn rembekrachtiger is niet lek anders zou ik ook niet goed kunnen remmen en alles remt gewoon goed en heb niks gemerkt verder ik ga maar eens naar me labda sensor kijken of die goed is en even schoonmaken misschien dat dat helpt
jan T (20) PRO, 17 jaar geleden
nico je zal gelijk hebben hoor maar een rembekrachtiger zo best iets kunnen lekken terwijl hij wel goed remt hoor.
groetjes jan.
pietjepaulus (0), 17 jaar geleden
ja dat begrijp ik ook hoor maar dat is het niet ben net een stuk gaan rijden en ik merk dat als ik rem en dan even me rempedaal los laat me koppeling intrap en dan weer verder rem hij gewoon remt en me motor gewoon blijft lopen dus denk toch iets anders
maar wel bedankt hoor
groetjes nico
arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden
Slang van rembekrachtiger op spruitstuk controleren. Gaan dikwijls kapot. Wat ik ook meegemaakt heb is dat het terugslagklepje in de vacuumleiding verteerd was.
pietjepaulus (0), 17 jaar geleden
dat heb ik al gedaan als je goed leest
maar toch bedankt hoor
gr nico
stefan84 (0), 17 jaar geleden
voor een goede auto monteur moet dit toch een eitje zijn..
arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden
Motortemperatuursensor misschien.
pietjepaulus (0), 17 jaar geleden
nou stefan vertel jij me dan maar wat het is als je het zo goed weet.
ik heb een vriend die zit bij de anwb en die doet alleen maar storingen en zelfs hij begrijpt er niks van dus licht niet aan mij
pietjepaulus (0), 17 jaar geleden
nee die werkt als ik de stekker eraf trek begint hij raar te lopen dus kan het ook niet zijn maar toch bedankt arjan
groet nico
ricky (0) PRO, 17 jaar geleden
Heb je de rembekrachtigerslang al afgedopt,zoals Jan al zei?
Het kan namelijk heel goed dat ie wel goed remt,maar wel dat beetje valse lucht aanzuigt waardoor de motor toch slecht gaat lopen.(hoeft ook niet altijd zo te zijn).
Het is alleen maar om het even uit te sluiten.
Ricky,
arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden
Je moet meten aan de temp. sensor. Signaalspanning warm ca. 0.4 tot 1 volt.
pietjepaulus (0), 17 jaar geleden
dat kan ik wel proberen ja ga ik van de week proberen
Toledo GT (0), 17 jaar geleden
Dag Heren,
k'weet niet of het probleem verholpen is inmiddels maar als ik Nico was zou ik toch maar us naar de hard PVC pijp kijken tussen spruitstuk en rembekrachtiger, ik zou er niet alleen naar kijken maar eigenlijk gelijk dit niet kostbare stukje plastic vervangen en je zult zien dat Nico's "goed"remmen nog een overtreffende trap kent.....als je het helemaal zeker wilt weten moet je eens een X of 2/3 hard optrekken en bv. je derde versnelling helemaal uitrijden en dan vol in de ijzers, doe dit 3X snel achter elkaar en je zult zien dat je waarschijnlijk de 3deX al maar zeker de 4deX geen of weinig rem meer over hebt....vervang dat pijpje maar en meld vriend wegenwacht altijd een stuk of 3 van die dingen bij zich te hebben [er zijn nl.Tig verschillende uitvoeringen van] gaan nl. om de haverklap lekken....heb er ooit met 4 man met de neus opgezeten en geen van allen het miniscule kleine haarscheurtje gezien wat er achteraf toch inzat
Hans
arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden
Spuit er maar remmenreiniger op of kruipolie. Gaat hij harder stationair lopen, dan is het bingo
stefan84 (0), 17 jaar geleden
arjan
remreiniger gaat niet echt werken,als het in de buurt van het luchtfilter komt gaat hij ook al harder stationair lopen!en bij een warme motor is het niet echt verstanding om er remreiniger op te spuiten.
Stefan
arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden
Je hebt wel gelijk, maar ik heb er toch al veel lekkages met opgespoord. Ben zelf vrijwilliger bij de brandweer. Ze zeggen dat die graag met vuur spelen.
stefan84 (0), 17 jaar geleden
haha..
het is maar hoe je het bekijkt he ;-)
ik speel ook graag met vuur hoor,alleen net een soort ander vuur dan dat vuur wat jij waarschijnlijk bedoelt....
Stefan
pietjepaulus (0), 17 jaar geleden
eh ja meneer toledo gt als je leest heb ik al ongeveer 100 keer gezegt dat ik die al vervangen heb en dus niet meer lek is en kan zijn groetjes nico
Toledo GT (0), 17 jaar geleden
Dag Pietje,
kan wel zo wezen maar je moet het toch in die hoek zoeken. Zitten ook vacuumslangetjes aan waarvan het rubber vaak poreus is of er iets langs het rubberslangetje af lekt of aangezogen wordt. Rembekrachtiger die lekt zou kunnen maar heb ik nog nooit gehoord. Ergens wordt 'valse'lucht aangezogen dat is zeker en als er veranderingen optreden tijdens remmen........ik zei het al....je moet het in die hoek zoeken.
Ps. Je Co kan dan ook niet goed zijn {apk}
Groeten,
Hans
pietjepaulus (0), 17 jaar geleden
dat met die co maakt me geen donder uit dat komt wel goed ben zelf automonteur alleen kunnen we niet vinden wat het probleem is
stefan84 (0), 17 jaar geleden
nou Paulus Pietsma,
als het Co zeer Kl*** staat afgesteld loopt hij ook als een Trabant op frituurvet..
Stefan
pietjepaulus (0), 17 jaar geleden
ja weet ik maar hij loopt wel redelijk alleen als ik rem gaat ie raar doen dus en ja hij is dus wel goed afgestelt alleen bij het rijden en ik moet remmen gaat het goed maar als ik me koppeling intrap gaat ie raar doen
ricky (0) PRO, 17 jaar geleden
[quote=pietjepaulus]ja weet ik maar hij loopt wel redelijk alleen als ik rem gaat ie raar doen dus en ja hij is dus wel goed afgestelt alleen bij het rijden en ik moet remmen gaat het goed maar als ik me koppeling intrap gaat ie raar doen[/quote]
Heb je nou al een keer de rembekrachtigerslang afgedopt???!!!
arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden
Heeft het soms met het kantelen van de motor te maken? Je zegt als je de koppeling intrapt, dus dan ontlast je de motor van de aandrijving en kantelt de motor terug. Beweeg de motor eens bij stationair draaiende motor. Misschien wel een draadbreuk of toch een slang.
dupl-u-11089-5dd147ee73b36+maars (0), 17 jaar geleden
Vraagje tussendoor: als ik bij m'n Golf III de rem intrap merk ik niets aan het motortoerental. Zodra ik de rem weer los laat stottert de motor heel eventjes. Is dit normaal?
jan T (20) PRO, 17 jaar geleden
ja marcel dat is normaal hij krijgt dan even extra lucht.
groetjes jan.