Volkswagen Golf: Inhouden en sputteren /Warm lopen

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 EX

Mijne heren,

Volgende golf cabrio bezorgd me nu al een jaar lang problemen en hoge kosten,telkens voor niks.

Reeds vernieuwd

- Vulpijp naar de benzinetank
- oliefiter/luchtfilter/benzinefilter
- Koppaking (join de culasse)(dachten dat warmloopprobleem daarvan was.)Niet dus....
- Benzinepomp
- Bougies + kabels + rotor in de delco + delcokap
- Carburator vervangen door tweedehands en al van 3 carburatoren 1 gemaakt en reeds nieuwe waxthermostaat geplaatst ook. (Pierburg 2E2)
- Ventilator van de koeling.

Probleem :

Wagen loopt warm van zodra ik stadsverkeer doe of ergens stilsta.Dit probleem is niet zo erg omdat mijn ventilator wel aanslaat en de temperatuur dan naar beneden gaat.Van zodra echter de ventilator afslaat gaat temperatuur weer richting kookpunt.Doe ik snelheden boven de 60 km/u,dan is er geen probleem wegens extra koeling van de rijwind.

GROOTSTE probleem :

Wagen houdt in,sputtert en schokt en hoe kouder het is hoe slechter.
Soms rijdt hij perfect normaal,soms doet hij het als hij warm heeft ook.
Onregelmatig toerental op die momenten dat hij "onnozel" doet.
Ook onregelmatige oliedruk bij zijn "zotte" kuren.

Ik kan dus geen constante snelheid houden en moet zo regelmatig gas bijgeven als hij sputtert en schokt en dan weer eens gas lossen,dan weer wat gas bijgeven als hij weer "dom" doet,enz....
VB : In 3de versnelling rijden en 50 km/u aanhouden zit er niet in,toch niet voor meer dan 1 km aan één stuk.

Wagen rijdt perfect als je er constant goed mee doorrijdt en heftig optrekt en hogere snelheden doet,maar kalm en rustig rijden......hooooo maar.

Vriendelijke groeten
Pascal

DB_Cowboy

Geplaatst door DB_Cowboy (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoe is het met de CO afstelling?
Hoe is de afstelling van de gehele ontsteking? Werkt de vacuumvervroeging zoals het hoort?

Anders denk ik aan een vacuumlek. Het slangetje van het spruitstuk naar de rembekrachtiger scheurt vaak. Dit is lastig te zien. Dus even goed kijken.
Is de pakking tussen carburateur en inlaatspruitstuk goed?
Probeer bij stationair lopende motor eens met remmenreiniger in de buurt van het inlaatspruitstuk te spuiten. Reageert de motor hierop dan lekt er ergens lucht.

Je schrijft over een wisselende oliedruk bij problemen. Reageert de verlichting op die momenten ook sterk?

Succes,
Paul

jon106 (0), 17 jaar geleden

Ik heb een soort gelijk probleem zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Heb nu een bus Injectie Cleaner in mn tank gegooid (altijd goed natuurlijk) Kijken wat ie nu doet moet ff een weekje rijden ermee.
Het rotte is die onregelmatigheid en dat is niet op te meten.
Zo rij je een tijd goed en dan gebeurd het in eens.

Het slangetje van het spruitstuk helemaal ook nagekeken, landa zone nagekeken (als dat het was had je dit regelmatig) en verder geen storing geconstateerd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.