Volkswagen Golf IV: Auto spoort niet goed / stuur trilt

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V 77kW

Beste lezers,

Twee weken geleden heb ik mijn APK gehad en een grote beurt. Wat is er allemaal vervangen:

-Olie
-Bougies
-Remschijven + remblokken voorkant
-Stabilisatoren (ik had nogal last van onstabiliteit en hard gekraak bij hobbels)
-Achterwielen zijn naar voor gegaan en de voorwielen naar achter (dit met oog op slijtage van de banden)

De auto rijdt weer prettig maar er zijn ook wat minpunten voor in de plaats gekomen:
- Op de snelweg vanaf ongeveer 100 km/u begint het stuur redelijk hard te trillen (zeer oncomfortabel voor de armen)
- Zodra ik het stuur loslaat (bij elke snelheid) gaat de auto meteen, bij de kleinste glooiing in de weg, naar links of naar rechts. U kan begrijpen dat bij lange ritten op de snelweg best onprettig is omdat je de auto constant aan het corrigeren bent het goede spoor te volgen. Dit heeft als gevolg dat mijn armen heel snel moe worden. De auto heeft dit trouwens vroeger nooit gedaan vandaar dat ik het probleem aankaart.

Ik zou graag willen weten of het trillen van het stuur en het heftige zoeken van de auto met elkaar te maken hebben. Ook zou ik graag willen weten wat mogelijke oorzaken hiervan zijn.

Alvast bedankt!

Richardkim06

Geplaatst door Richardkim06 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4040 (285) PRO, 14 jaar geleden

Dit ligt waarschijnlijk aan de banden die nu voorop zitten.
Vooral brede banden gaan, wanneer ze wat vesleten raken, een zoekerig gedrag vertonen, vooral bij spoorvorming in de weg.
Ruil de voorbanden nog eens met de achterbanden.
Trillen vanaf 100 km/u komt door onbalans (balanceren)

mvg,
Hans.

Richardkim06 (0), 14 jaar geleden

De banden zijn ook uitgebalanceerd tijdens de beurt. De garage claimt dat dat helemaal goed gegaan is.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoogstwaarschijnlijk waren de achterbanden gecupt,en als je die dan op de voorkant gaat zetten voel je dat in het stuur,dus inderdaad eerste de wielen van voor naar achteren weer terug monteren en dan verder kijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.