Volkswagen GOLF VARIANT: Auto start moeilijk (slaat pas na 5sec aan)

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: BLS, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 77

Auto slaat slecht aan. Tijdens het rijden verneem je weinig/ het verbruik lijkt ook onveranderd.
De volgende codes zijn uitgelezen.
- Nokkenaspositiesensor (G40) geen signaal P3007 - onregelmatig.
- Motortoerentalsensor (G28) geen signaal P0322.

Het betreft een: vw golf 1.9TDI 2009

J. Knol

Geplaatst door J. Knol (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Citrogek (0) PRO, 7 jaar geleden

Heb je een scope? Hang die eens over de nokkenas sensor heen? Of bekijk hem in live data.

asx (0) PRO, 7 jaar geleden

nokkenassensor; je bent niet de eerste

J. Knol (0) PRO, 7 jaar geleden

Nee heb geen scope. De nokkenassensor vervangen het probleem blijft aanhouden. Gaat op een verkeerde timing lijken. Wel raar want de distributie riem is 20.000 km geleden vervangen en staat goed op spanning.

Citrogek (0) PRO, 7 jaar geleden

Check hem dan inderdaad toch maar. Hou je ook de zelfde codes na vervanging nokkenas sensor?

J. Knol (0) PRO, 7 jaar geleden

De code van nokkenassensor kwam direct weer terug na resetten. Die van krukassensor niet direct. Heb alleen nu nog niet gecheckt of die er inmiddels ook bij staat.

Citrogek (0) PRO, 7 jaar geleden

Dan gooi ik het toch aan de timing. Aangezien hij ook slecht start.

Frankie3226 (0) PRO, 7 jaar geleden

Kabelboom door geschuurd aan startmotor??

J. Knol (0) PRO, 7 jaar geleden

De timing van nokkenas en krukas bij de vw-dealer laten controleren. Deze staan op tijd. Nogmaals zelf de foutcodes gereset en uitgelezen. De Nokkenaspositiesensor (G40), blijft na langer tijd als enige melding staan. De volgende stap is de kabelboom controleren op breuken. Het lang door starten blijft aanhouden en per keer ongelijk qua duur.

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 7 jaar geleden

Je kan misschien beter eerst even meten op de ecu, voor je de hele kabelboom open haalt. Als het signaal daar wel aankomt, haal je alles open voor niks. (Scopen het beste, kan met multimeter).

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.