Volkswagen Fox: Auto start niet meer

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 33 KwH

Goede dag

Mijn Polo Fox 1.05 uit 1991 reed tot voor kort nog goed maar nu start ie niet meer.Als ie toevallig start en ik rij ermee,rijdt ie gewoon.Wil ik hem daarna weer starten,doet ie echt niks.
Heb de accu opgeladen,niks.De lichten in het dashbord doen het normaal.
Dit probleem heb ik enkele jaren geleden ook gehad.Toen zijn de rotor,verdeelkap,bougies,accu en koelvloeistofsensor vervangen.
Zou het nu weer zo zijn dat het 1 van de bovenstaande dingen moet zijn of zou ik nu naar bobine en/of startmotor moeten kijken?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Grtjs,

Patrick

PatrickR

Geplaatst door PatrickR (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Fox? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Patrick

Wat doet hij precies ? start hij niet meer, of start hij wel maar slaat de motor niet aan ?

Gr Stefan

PatrickR (0), 14 jaar geleden

Stefan

Als de sleutel omgedraaid wordt,hoor je een klik.De motor slaat zowiezo niet aan.het lijkt net of de startmotor het laatste zetje niet kan geven.
Verders heb ik er weinig verstand van.

grtjs,

Patrick

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Patrick

Het kunnen een aantal dingen zijn :

* Contactblokje ( achter op contactslot )
* Startmotor zelf
* Bedrading / Slechte massa
* Accu

Meet eerst eens op de accu zelf tijdens het starten en noteer de spanning eens hier, onder de 10 / 10,5 Volt mag hij niet uikomen.

Is dat in orde, kun je eens op het kleine kabeltje van de startmotor meten, hier geld, ook weer iemand laten starten en op het kabeltje meten, hier moet je de accu spanning meten tijdens het starten, als je dat wel meet en de accu is in orde, kun je eens het kleine contact overbruggen naar de dikke + kabel ernaast, als er dan niks gebeurt is de startmotor zelf defect, meet je niks op dat kabeltje / of meet je maar een aantal volt, kan het het contactblokje zijn of een kabelbreuk / slecht contact.

Gr Stefan

PatrickR (0), 14 jaar geleden

Stefan,

zal van de week dan eerst de accu doormeten zodra mijn vader thuis is.Dat is wel een goede tip.
Kan een accu dan binnen 1 1/2 jr kapot zijn?
Heb een onderhouds arme(althans dat zeggen ze) waarbij een venstertje zit waar je kleuren kan zien.Groen is ok,zwart is bijladen en wit is defect.Of dat altijd juist is,weet ik dus niet.


Op het kleine kabeltje van de startmotor moet je dan zowel de min als de plus daarop zetten om het te meten?
Wat kan je doen als het contactblokje of de bedrading slecht is?is dat makkelijk te vervangen?

Grtjs,

Patrick

PatrickR (0), 14 jaar geleden

Goede dag.

Kan iemand uitleggen hoe ik de spanning op het kleine kabeltje van de startmotor kan meter?
Meetapparatuur heeft altijd een + en een - lijkt mij.
Verders zou ik ook willen weten hoe het kleine contact te kunnen overbruggen naar de dikke + kabel ernaast.
Van wat ik weet zijn de accukabels nog orgineel(= 18jr)
Ga er van het weekend dan mee beginnen,je hoort dan wel wat voor Voltages het zijn.

Grtjs,

Patrick

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

De - om te meten is makkelijk, dat is de gehele auto van voor naar achter, zolang het maar metaal is.

PatrickR (0), 14 jaar geleden

Ok,dank je wel voor deze info

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Inderdaad, massa kun je nemen op de motor zelf, op de - van de accu of het chassis van de auto zelf.

De andere pen van de multimeter steek je in dat kleine kabeltje van de startmotor, zet hem uit de versnelling en laat iemand starten, en kijk wat je weet.

Voor het kleine contact door te verbinden met de dikke + kabel ernaast gebruik je gewoon een kabeltje voor.

Gr Stefan

PatrickR (0), 14 jaar geleden

Dank je wel voor deze handige tips Stefan.
Laat je zowiezo weten hoe het allemaal afloopt met de metingen.

Grtjs,

Patrick

PatrickR (0), 14 jaar geleden

Van het weekend met mijn vader gekeken,doe de sleutel erin en hij start direct.
De spanning van de accu en bedrading is goed.
Hij denkt dat het misschien aan de bobine zou kunnen liggen.Is dat een optie?Hoe kan je daar achter komen?

Grtjs,

Patrick

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Patrick

Als je enkel een 'klik' hoort als je de sleutel omdraait, ligt het toch aan een van deze dingen die hierboven staan vermeld..

Als de bobine kapot is, moet nog altijd de startmotor ( motor ) draaien als je de sleutel omdraait.

Probeer anders nog eens te meten op het moment dat hij weer kuren heeft, maar zoals gewoonlijk werkt alles zoals het hoort als je iets wilt proberen..

Gr Stefan

PatrickR (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Op dit moment doet alles het gewoon weer,het is vreemd maar waar.Snap er g1 bal meer van.De hele tijd niks en nu plotsklaps start ie.
Startmotor draait nu weer wel,echt vreemd.

Als ie weer dezelfde kuren krijgt,meet ik hem door.

Grtjs,

Patrick

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Fox of stel zelf een nieuwe vraag.