close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen VW GOLF: Auto start slecht en houdt in (injector ?, pomp in tank ?, vlieg

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BXF, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 66

Auto rijdt (weer) regelmatig slecht. Start regelmatig heel moeilijk (pas na 6 x sleutel omdraaien) en houdt in (met name op snelweg in 4e en 5e versnelling bij toerental tussen 2500 en 3000 toeren. (Voor zekerheid zelf accu al vervangen om leegstarten te voorkomen).
Eind juli 2017 (een paar maanden na aanschaf bij 186.000 km) had ik dezelfde problemen. Toen is de kabelboom in de cylinderkop vervangen + is een gebruikte injector geplaatst in cylinder 2 . Tot een maand geleden reed de auto daarmee goed, maar nu zijn de problemen weer terug bij ca. 223.000 km. (+ een aantal andere electrische problemen, vermoedelijk door kabelbreuk in de achterklep) + een af en toe knipperende temperatuur lampje (temp.sensor kapot).
Met VAG COM / VCDS is de inspuithoeveelheid gemeten van de injectie (zie afdruk). Cylinders 1 en 3 spuiten meer brandstof in dan cyilinders 2 en 4
1: 2,73 mg, 2: -3,01 mg, 3: 2,99 mg, 4: -2,71 mg
Wat is een waarschijnlijke oorzaak / plan van aanpak in de juiste volgorde ? Ik ben zelf niet handig dus de auto gaat naar een garage "om de hoek" die deze auto ook aan mij heeft verkocht.
Ik las het volgende her en der op internet:
Brandstof opvoerpomp in tank (daardoor slecht starten / inhouden ?)
Tweemassa vliegwiel
Aansturing verstuivers
Lekkage bij de tandempomp, verstuivergaten en de nokkenas -> benzine bij motorolie ? (kun je dat goed ruiken / zien ? Niveau is niet echt gestegen laatste tijd.

Hoop op jullie tips en dat het meevalt, anders kan ik na een jaar al weer op zoek naar een andere auto.

PS: auto is uitgelezen met VCDS / VAG COM, maar geen meldingen die duiden op het slechte rijden (wel mbt de electrische issues). Ook brandt er geen lampje "check engine" of zo...

Geplaatst door

Paulus2009 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tja, je zegt zelf dat de auto naar de garage gaat, want je bent niet handig...dus waarom hier om een oplossing vragen?
Wij kunnen wel van alles gaan bedenken, maar wacht eerst eens de bevindingen van die garage af...
Uitlezen en storingen oplossen, zou ik zeggen...

Hans4040 1285
badge vip badge

6 jaar

Beste Hans,
Ik hou graag een beetje de regie over het “oplossingsproces” zeg maar en verzamel zoveel mogelijk info om een beetje goed beslagen ten ijs te komen... In het verleden veel aan gehad aan de info die ik hier gevonden heb... Ongelofelijk wat garagebedrijven hun klanten allemaal op de mauw spelden..... Dat hoef ik niet uit te leggen neem ik aan...
Een “oplossing” verwacht ik in dit geval niet want daar is het probleem te complex voor verwacht ik, maar meer een plan van aanpak...
De auto is al uitgelezen ... Maar geen foutcodes mbt het slecht lopen van de motor, dat schreef ik al...
Kan ik hier een foutlog posten ?

Hoop op een meer inhoudelijke reactie

Paulus2009 0

6 jaar

Friday,16,March,2018,17:19:10:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401


Chassis Type: 1K0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52

VIN: WVWZZZ1KZ7W138806 Mileage: 210770km/130966miles

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 021 KG HW: 03G 906 021 AN
Component: R4 1,9L EDC G000SG 9244
Revision: --H06--- Serial number: VWZBZ0F0532109
Coding: 0000071
Shop #: WSC 01392 785 00200
VCID: 6ED9D061798C249

No fault code found.
Readiness: 0 0 0 0 1

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70.lbl
Part No: 1K0 907 379 P
Component: ASR FRONT MK70 0105
Coding: 0017025
Shop #: WSC 01392 785 00200
VCID: 3F875D256E669D1

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No SW: 1K0 907 044 BH HW: 1K0 907 044 BH
Component: ClimatronicPQ35 090 0909
Revision: 00090016 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 6ED9D061798C249

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-M.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 D HW: 3C0 937 049 D
Component: Bordnetz-SG H37 1002
Revision: 00H37000 Serial number: 00000006176712
Coding: E4890F2700041500001400001400000000097B075C
Shop #: WSC 01367 785 00200
VCID: 2A511C7185E4089

Subsystem 1 - Part No: 1K1 955 119 E Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer 231106 020 0501
Coding: 00038805
Shop #: WSC 01367

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AB Labels: 1K0-955-559-AF.CLB
Component: RLS 301106 020 0105
Coding: 00208933
Shop #: WSC 01367

1 Fault Found:
00926 - Terminal 30
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 177
Mileage: 210772 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
ON
Voltage: 5.00 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF


-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
Part No SW: 1K0 909 605 T HW: 1K0 909 605 T
Component: 37 AIRBAG VW8 020 2300
Revision: 05020000 Serial number: 0038PD0WNB7-
Coding: 0013111
Shop #: WSC 01373 785 00200
VCID: 3D7B272D646A8F1

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 BC HW: 1K0 953 549 BC
Component: Lenks�ulenmodul 636 0070
Coding: 0000022
Shop #: WSC 01392 785 00200
VCID: 74EDC20917A00E9

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
Part No SW: 1K0 920 853 Q HW: 1K0 920 853 Q
Component: KOMBIINSTRUMENT VN4 8212
Revision: V0007000 Serial number: VWZBZ0F0532109
Coding: 0003103
Shop #: WSC 80093 222 69422
VCID: 387536394B48AA9

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 K HW: 1K0 907 951
Component: J533__Gateway H04 0020
Revision: H04 02 Serial number: 031206F2000649
Coding: 3D0F030007000002
Shop #: WSC 01392 785 00200
VCID: 2F670D65BE066D1

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.clb
Part No: 1K0 920 853 Q
Component: IMMO VN4 8212
Revision: V0007000 Serial number: VWZBZ0F0532109
Shop #: WSC 00137 211 56823
VCID: 387536394B48AA9

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl
Part No SW: 1K0 959 701 M HW: 1K0 959 701 M
Component: Tuer-SG 005 0971
Coding: 0000180
Shop #: WSC 01392 785 00200
VCID: 387536394B48AA9

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
Part No: 1K1 909 144 L
Component: EPS_ZFLS Kl.069 H07 1806
Shop #: WSC 00000 028 00001
VCID: 346D020957204E9

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MIN.clb
Part No: 1K0 959 433 CP
Component: KSG 0401
Coding: 80C802087F2D8405484B03E010CC
Shop #: WSC 08224 211 56823
VCID: 80051ED9D318A29

Component: Sounder n.mounted

Component: NGS n.mounted

Component: IRUE n.mounted

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN3.lbl
Part No SW: 1K0 959 702 M HW: 1K0 959 702 M
Component: Tuer-SG 005 0971
Coding: 0000180
Shop #: WSC 01392 785 00200
VCID: 3973333D7042B31

No fault code found.

End ---------------------------------------------------------------------

Paulus2009 0

6 jaar

is het brandstof filter wel eens bekeken?

jaker 0
badge

6 jaar

Vorige week is het brandstoffilter vervangen en tevens de voorgloeistiften ivm slecht starten en een foutmelding mbt cylinder 2.
Monteur zei dat het brandstoffilter "behoorlijk zwart" was en verwachte dat ie nu wel beter zou lopen.... (vreemd, want ik kocht hem 10 maanden geleden met een grote beurt en 8 maanden geleden is injector 2 vervangen voor een occassion omdat ie toen ook slecht begon te lopen. Neem aan dat het filter toen ook bekeken is ?).
Helaas rijdt ie steeds slechter en staat ie vandaag weer bij de garage. Hij gaat steeds meer inhouden. Met name te merken op de snelweg in de 4 bij doortrekken. Vaak lijkt ie dan op 3 cilinders te lopen en komt ie niet voorbij de 2700 toeren... Beetje gas los en weer erbij gaat ie weer wel vlotter vooruit en op een bepaald punt (3100 toeren of zo) rijdt ie dan goed. ca 140 km/uur..
Ik hoorde van een dieselspecialist dat bij deze motorblokken de cilinderkop een zwak punt is (uitgelubberde verstuivergaten) en dat de injectoren zelf niet veel vervangen worden..
Wie heeft hier ervaring mee ?
Gr.,
Paul

Paulus2009 0

6 jaar

Verstuivergaten slijten wel uit maar vooral bij SDI pd motoren,effect is dan vooral slecht aanslaan na een nacht staan(pakt eerst maar slaat dan gelijk weer af)
zou eerst de opbrengst van de pomp in de tank laten controleren,als deze goed is kan de tandempomp te weinig leveren,Je verhaal lijkt toch wel een brandstof tekort.
Overigens,volgens de uitdraai staat verstuiver cil 3 "vast" regelt niet in het bereik voor rustig stationair draaien,
De ecu probeert dit te compenseren door de andere volgende cilinders in ontstekings volgorde minder te laten inspuiten.(dit geeft geen noemenswaardig vermogensverlies,alleen een onrustig stationair toerental.
Het komt ook wel voor dat de nokkenas en klepstoters inslijten,meestal gevolg van verkeerde olie of achterstallig onderhoud(in het verleden)
.

jaker 0
badge

6 jaar

Bedankt voor je reactie Jaker...
Uit voorzorg bestel ik denk ik via onderdelenlijn maar een opvoerpomp voor in de tank en een tandempomp en een paar flessen forte......
Na vervangen brandstoffilter is het uitlezen van de meetwaardeblokken groep 13 iets gunstiger, maar cilinder 3 gaat naar verloop van tijd toch weer hogere waardes geven :-(
Denk dat die al gesneuveld is......

Paulus2009 0

6 jaar

Zo, pierburger pompje op amazon besteld voor in de tank. Goeie motorolie (Castrol Edge longlife) + oliefilter en nog maar weer een brandstoffilter (voor de zekerheid)

Via marktplaats bezig voor een tandempomp + metalen pakking.. Hoop dat ie past.. Hij zou het uitzoeken op basis van VIN nummer in Etka..
Hoop dat ie dan weer lekker loopt en dat er niet alsnog een injector uit moet...
Zit er in de tank nog een filter dat schoongemaakt moet worden ?
Is het lastig om de hele tank te spoelen ?

Paulus2009 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.