Auto start af en toe niet, uitgelezen en gewist, ieder keer blijven 4 codes erin komen, 1042 codering ontbreekt of is n.i.o, 1044 Ecu, 3 Ecu, 856 antennen aan radio, accu en startmotor vervangen, onder het rijden en met contact aan blijf je steeds gerommel onder het dashboard hoen alsof er kachelkleppen bewegen, er is geen lekstroom na in rust gezet te hebben, massakabels schoon, toch steeds een lege accu, ook na een lange rit en ,s morgens weer starten, kent iemand dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tjonge Arnold, 3 probleemauto"s ?
Het siert je wel dat je ook s'avonds de problemen zit te evalueren.
Probeer een beetje te ontspannen? Morgen is er een nieuwe dag.
De touran: trek de radiostekkers eens los, net alsof canbus niet in rust komt?
Dat hij in rust komt hebben we gezien op het scherm met de A-meter na enkele minuten ong 0,45-0,55 A lekstroom vr gr
Dat is echt teveel/te hoog hoor
En zo'n wagen als dit moet je minstens een half uur in rust laten staan en met alle deuren en motorkap op slot en dan mag het maximaal 0,05 A zijn.
9 van de 10x ligt een lekstroom aan achteraf ingebouwde delen of er blijft een lampje branden. (handschoenkastje of achterklep enz enz). Ook een fout gecodeerd regelapparaat kan hiervoor zorgen want die kan de can-bus wakker houden daardoor.
Is het de code: 01044 Controle Module (regelapparaat) verkeerd gecodeerd ?? Zoja dan eerst deze juist coderen.
Dank je, ga er mee verder, kan een wakkere canbus na een rit Friesland s,morgens voor startproblemen zorgen? bv 0,5A op een 74Ah accu, wil je erover nadenken en heeft dit met de coderingscode te maken? vr gr
Logischerwijs zou je denken dat hij dan nog wel start s'ochtends maar heb al vaak gezien dat dat niet het geval was, misschien ook door een accu die allang niet meer 100% is, maar je zegt dat hij 4 foutcode's terug krijgt en ik kan er eigenlijk alleen maar 1 van herkennen (die coderingsfout), wat zijn die andere 3?
P.S. Zou kunnen dat het met die coderingsfout te maken heeft maar hoeft niet altijd zo te zijn.
Bijvoorbeeld je hebt een originele telefoon/radio oid in de wagen maar ze zijn niet gecodeerd bij het desbetreffende regelapparaat alszijnde aanwezig (dus ingebouwd) dan kan het zijn dat er ook geen of verkeerd antwoord komt van hun via de can-bus en dat daardoor de can-bus wakker blijft (even simpel gezegd en is voorbeeld). Dus ik zou in ieder geval dat bordnet regelapparaat eerst juist coderen.
Het is opgelost!!! De auto startte gelukkig in de zaak een keer niet, we hadden alle massadraden doorgemeten met de Ohmmeter, maar toevallig trokken we stevig aan zo,n dikke massakabel, en wat denk je? hij kwam los uit het oog en was geoxideerd, zat ver onder de accubak; start nu de hele week al goed. Komt deze week nog terug en ga kijken of de codes weg zijn. We hadden trouwens al eerst van alles losgetrokken, bv radio, wisselaar, vr gr en bedankt voor alle meedenken.
netjes opgelost Arnold!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar