close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2010: Auto stottert

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: CAV, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 118

Hallo goede dag

Wie kan mijn helpen of adviseren bij t volgende probleem.

6000 km geleden is de volgende gebeurt:
Kleine beurt
Nieuw ketting vervangen.

Auto rijdt en schakelt super goed.
Als ik normaal gas geef dan kan ik zonder probleem 120/140 km rijden.
Als ik de gas pedaal flink in trap dan stottert de auto.

Ik heb de auto uitgelezen bij en garage, en die kon geen foutcodes vinden.
Heb toen de VW dealer gebeld en die zei als volgt.
Dat ze mijn auto niet konden uitlezen in verband geen foute codes op de dashboard staan.
Ze adviseerde mijn om een diagnose te laten doen.
Maar dat kost mijn veelste duur,
want ze zei dat het €180,- per uur kost.

Ik zoek mijn eigen helemaal suf op het internet kan niet echt iets specifieks vinden waarop mijn probleem ook op ander lijkt.

Wie kan mijn helpen alle hulp is zeer welkom.

Gr mo

Geplaatst door

m.snoussi@hotmail.nl (60)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Brandstoffilter vervangen?

quikfit 965
vip badge

2 maanden

Men kan ook voor 180 euro verkeerde onderdelen noemen zonder je auto te zien ...

Ehombie 295
badge

2 maanden

Dus je wilt zeggen om toch na de vw dealer te brengen?

Geen luchtlek tussen gasklep en inlaatspruitdtuk

kaleido 1 6875
badge vip badge

2 maanden

Ben zelf geen automonteur. Ik kan dit wel na laten checken top

Veel voorkomende problemen bij dit type motor:
Zuiger stuk. Compressie laten meten (liefst een aantal keer, paar keer koud en paar keer warm). Moeten alle 4 minstens 10 bar zijn. Scheur in zuiger en daardoor kan de compressiemeting varieren per meting.
Dichtgekoolde inlaat kanalen. (te zien als inlaatspruitstuk eraf ligt).
Turbo defect. Asje speling of speling op de hevel van de wastegate.(is bij koude motor binnen 5 minuten te zien).
Aansturing turbo (n75 klep (boven bobine cil. 2) of de omloopklep op turbo of de klep in het midden van de dikke zwarte inlaat buis bovenop blok)
Bedrading stuk van inlaatspruitstuk sensor.
Maar bij al deze defecten krijg je foutmeldingen in het geheugen en jij zegt dat er niks in staat?
Misschien toch eerst ff goed laten uitlezen.

ricky 10
badge

2 maanden

Vergeet de ketting erbij te noemen maar ook dan krijg je foutmeldingen in het geheugen.

ricky 10
badge

2 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.