close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: auto trekt slecht

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi 64kw

hallo; mijn auto trekt slecht. wie weet de oorzaak en heeft de oplossing. stationaar kan hij wel naar het maximaal toerental maar als ik ga rijden dan komt hij moeilijk op gaan tot 3000 toeren geen probleem maar hij komt in de 4de versnelling amper aan de 110km/uur dan naar 5 schakkelen dan gaat hij moeizaam naar de 120 km/uur.heb de lucht en brandstoffilter vernieuwd dit heeft geen resultaat heb het idee dat het probleem in de brandstof of lucht voorziening zit .de auto start en loopt op het gehoor goed. de auto heeft inmiddels 230.000 km gelopen

Geplaatst door

wilco berns (55)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk een defecte luchtmassameter, laat dit eens controleren.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

kun jij mijn vertellen hoe ik die kan controleren kan dit met een multimeter ben zelf monteur maar dan zware voertuigen gr wilco

wilco berns 55

15 jaar

[quote=wilco berns]kun jij mijn vertellen hoe ik die kan controleren kan dit met een multimeter ben zelf monteur maar dan zware voertuigen[/quote]
Ga even langs een garage of dealer, met een multimeter gaat het niet lukken.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

hoi heb luchtmassameter verv. dit heeft geen resultaat ik heb zelfs gereden met een uitlaat die wat los geschroefd was ,omdat er iemand gezegt had dat de uitlaat ook wel eens problemen opleverd.maar ook hierbij geen resultaat .wat mijn ook opvalt is dat ik geen zwarte rook uit de uitlaat krijg als je vlot optrekt dit deed hij voorheen wel wie heeft de oplossing gr wilco

wilco berns 55

15 jaar

Laat hem eens uitlezen,mogelijk storing over de laaddruk,in het beste geval is er een vacuumslang van de turbo lek of los.

ricky 10
badge

15 jaar

[quote=ricky]Laat hem eens uitlezen,mogelijk storing over de laaddruk,in het beste geval is er een vacuumslang van de turbo lek of los.[/quote]
heb de auto uit laten lezen en hij heeft 3 storinging en het advies was om een magneetklep van de laaddrukbegrenzing te verv stuur de uit draai er bij

wilco berns 55

15 jaar

[quote=ricky]Laat hem eens uitlezen,mogelijk storing over de laaddruk,in het beste geval is er een vacuumslang van de turbo lek of los.[/quote]
heb de auto uit laten lezen en hij heeft 3 storinging en het advies was om een magneetklep van de laaddrukbegrenzing te verv .de uitdraai : meetwaardenblok lezen 11
3070/min 1836 mbar 2437 mbar 91 procent
2960/min 1846 mbar 2417 mbar 91 procent
meetwaardenblok lezen 3
3110/min 850mgsl 1175mgsl 4procent
meetwaardenblok lezen 11
3020/min 1846 mbar 2448 mbar 91 procent
dan staat er 3 storingen herkent namelijk 17664 p1256 035 voeler koelvloeistof temp-g62 onderbreking/kortsluiting met plus sporadisch voorgekomen storing
dan 17958 p1550 035 laaddruk regelverschil ook sporadisch voorgekomen storing en de laatste is
17957 p1549 035 magneetklep laaddrukbegrenzing-n75 onderbreking/kortsluiting met massadeze storing is ook sporadisch voorgekomen

wilco berns 55

15 jaar

Zou eerst in het schema gaan controleren wat de bedrading van de temperatuursensor en de magneetklep gemeen hebben,is wel toevallig dat ze allebei de storing onderbreking hebben,maar kunnen idd beide stuk zijn.

ricky 10
badge

15 jaar

een simpele actuatortest en je weet of de bedrading naar de magneetklep goed is. gr john

hallo het probleem is opgelosd heb de magneetklep van laatdrukbegrenzing verv. kan nu in elke versneling door trekken tot 4500 t/min bedankt voor alle adviezen gr wilco

wilco berns 55

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.