Volkswagen Passat: 1Z TDI Motor - inhouden - motor lampje en foutcode 00000

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1z 90pk

Een leuke uitdaging voor iedereen hier !

Een paar dagen geleden teruggekomen van vakantie en toen viel mij op dat ik een paar foutcodes 00000 tegenkwam

Ik had niets gemerkt tijdens het rijden dus gewist en doorgereden.
(heb nog even nagedacht - heb wel 1x gehad dat 4-5sec na het starten de motor ineens raar afsloeg, ook met gloeilampje - hier moet denk ik de 1e serie foutcodes wegkomen)

Net van mn werk teruggereden, ineens hield de auto tijdens het rijden een paar keer flink in EN knipperde een paar tellen het gloeilampje

Het gaat om een Passat b4 van 96 , kmstand 382.500 , 16.000km geleden is het blok uit elkaar geweest wegens een kapotte zuiger bij Jos uit Uffelte (andere zuigers / verstuivers / koppakking en klein grut ) en 10.000km geleden is hij bij JD Engineering getuned (chiptuning - 131pk nu - had 113 'origineel')

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00...

Control Module Part Number: 028 906 021 DD
Component and/or Version: 1.9l R4 EDC SG D84
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
5 Faults Found:
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -


Inmiddels heb ik al gekeken naar relais 109, dat is al een grijze (verbeterde versie) die er 170.000km geleden ingezet is

Renkie9602

Geplaatst door Renkie9602 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Probleem met chippen is dat de origineele bereiken anders zijn.

Lijkt erop dat een sensor buiten het bereik valt en de motor dan op noodloop overschakeld.

Maar, neem eens contact op met de tuner, deze kan je vast meer vertellen.,

Cor

Renkie9602 (0), 17 jaar geleden

Ben het met je eens dat het chippen zulke problemen kan oproepen, maar ik heb 10.000km zonder problemen gereden dus 'iets' moet er nu aan de hand zijn.

Vooral het ontbreken van een foutcode vind ik erg vreemd terwijl er wel 5 'fouten' gevonden worden, maar ik kan me niet indenken dat er niet meer mensen zijn die dat nog nooit hebben gehad.
Vandaar nog een poging, de tuner staat open om naar het probleem te kijken maar ivm de afstand wil ik eerst graag weten wat dit veroorzaakt

Wel even een update over het probleem :

Vanmorgen , sleutel in contact, omdraaien en zie ineens gloeilampje branden (yeh right, voorgloeien met 20gr nachttemp !)
Vervolges gaat deze 4-5x een paar tellen aan/uit , en ik hoor ook steeds bij aan/uit een relais klikken

Kan dan gewoon starten

Net weer : bij versnellen in de 4 of 5 ineens sterk inhouden met een gloeilampje wat knipperend , maar bij dat knipperen hoor ik achter of onder de tellerunit ook weer een relais ! (of is dit normaal bij een foutcode ?)

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Als je voorgloei lampje gaat knipperen kan een gloeibougie problemen hebben, en vergisje niet, ook bij 20 graden werken de gloeibougies.

Het klikken is waarschijnlijk het voorgloei relais wat in/uitschakeld vanwege de fout, controleer ook de bedrading van de galerij waar de gloeibougies zitten op doorschuren tegen iets aan, of losse connectors.

Het laatste is de engine check lampje, de ECU meet een foutieve waarde en schakeld over naar noodloop, vandar ook het verlies aan trekkracht.

Doordat de interne waardes anders zijn in de ECU kan het zijn dat defoutcodes die je uitleest geen eigen melding meekrijgen maar de 00000 melding veroorzaken.

De tuner welke de software in de ECU heeft geplaatst (JD) welbekend, net als Jos, kan je zeker meer vertellen als ik kan.
Groet,
Cor

Renkie9602 (0), 17 jaar geleden

Nou het LIJKT iets anders te zijn

Uiteraad heb ik in vakantie over de meest onmogelijke wegen gereden met alles hobbels van dien

Vanavond bleef het gloeilampje minuten branden en als ik ten einde raad starte liep de motor bijzonder beroerd met een enorme rook/stinkwolk tot gevolg, ook liep het toerental flink op en bij 3000rpm heb ik de motor maar zitgezet

Even gebelt met Turbo Johan (lutjegast) waar ik deze avond heen zou voor dit probleem, (hij zit wat dichter bij mijn werkplek van vandaag dan Jos) maarja rijden ging lastig :)

Hij vroeg direct of de ECU ook nat kon zijn geweest, naja wel een paar rare plassen gehad en natuurlijk die hobbelwegen in tsjechië. En gaf als advies om de ecu te bekijken op vocht en de stekker even aan te drukken van de ecu en dieselpomp
Geen water gezien, maar het probleem was wel voorbij. Ik ga er dus vanuit dat 1 van de stekkers los was getrilt.

Ik zal de foutcodes wissen en als ik het probleem terugkomt of ik krijg andere info dan zet ik het hier even neer.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja,.........

Als je weet wat er aan de hand is komt de oplossing ook snel ;)

Hoop dat je er nu van af bent, en zo leren we allemaal weer wat

Cor

Renkie9602 (0), 17 jaar geleden

Nog even gekeken net en zo te zien was de stekker van de ecu de boosdoender, nog even voor het archief de foutcode die bij het constant brandende gloeilampje hoorde.

Control Module Part Number: 028 906 021 DD
Component and/or Version: 1.9l R4 EDC SG D84
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Faults Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-65...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.