Volkswagen Passat: Uitlijning

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Hallo jongens, ik heb weer jullie specialiteit nodig. Een tijdje geleden heb ik links de reactiearmpjes, kromme draagarm, en de spoorstangkogel vervangen. Nu krijgen ze de wagen niet uitgelijnd. Ze hebben bij de dealer uitgelijnd, inclusief de hoogte van de spoorstangkogel. De auto trekt naar rechts en de stuur staat scheef, naar links. Momenteel zit ik in Turkije op vakantie, maar heb zoveel pijn in mijn arm gekregen dat ik naar garage ben gegaan voor uit te lijnen.Ze hebben zeker 4 keer uitgelijnd maar altijd dezelfde, trekt naar rechts en stuur telkens scheef. Maar nu beweren ze dat de bovenste reactiearmpjes niet de juiste zijn. Ze hebben mij de twee types laten zien en inderdaad bij de kromme reactiearm heeft de ene type een rubber dopje op de fusee, dat de mijne ook had, en de andere type was gewoon vlak boven de fusee. En de rechte reactiearm zou ook anders zijn. Paul graag u specialiteit. Dank u.

erdar

Geplaatst door erdar (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

erdar (0), 17 jaar geleden

Hallo, zeg is er niemand die mij kan helpen? De vraag is gewoon of de reactiearmpjes verschillend zijn van model 98 en de niewere modellen?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=erdar]Hallo jongens, ik heb weer jullie specialiteit nodig. Een tijdje geleden heb ik links de reactiearmpjes, kromme draagarm, en de spoorstangkogel vervangen. Nu krijgen ze de wagen niet uitgelijnd. Ze hebben bij de dealer uitgelijnd, inclusief de hoogte van de spoorstangkogel. De auto trekt naar rechts en de stuur staat scheef, naar links. Momenteel zit ik in Turkije op vakantie, maar heb zoveel pijn in mijn arm gekregen dat ik naar garage ben gegaan voor uit te lijnen.Ze hebben zeker 4 keer uitgelijnd maar altijd dezelfde, trekt naar rechts en stuur telkens scheef. Maar nu beweren ze dat de bovenste reactiearmpjes niet de juiste zijn. Ze hebben mij de twee types laten zien en inderdaad bij de kromme reactiearm heeft de ene type een rubber dopje op de fusee, dat de mijne ook had, en de andere type was gewoon vlak boven de fusee. En de rechte reactiearm zou ook anders zijn. Paul graag u specialiteit. Dank u.[/quote]
hallo erdar

maak je over die draagarmpjes geen zorgen, het verschil zit hem enkel in het uiterlijk, het gaat immers om lengte!! vergelijk de lengte maar eens dan zul je zien dat deze niet anders is... controleer ook even de stuurkogels! daar zal waarschijnlijk het probleem zitten betreft uitlijning.. laat iemand even het stuur heen en weer bewegen terwijl je voelt of er inderdaad speling op de kogel(s) aanwezig is... stuurkogels zijn namelijk een mank bij de passat.

paul,

erdar (0), 17 jaar geleden

Hallo Paul sorry dat ik zo laat reageer, ik ben pas van vakantie. De wagen is een aantal keren uitgelijnd maar noppes, hij blijft naar rechts trekken. Ik zal het nogeens duidelijk maken. Links is de stuurkogel, de beide reactiearmpjes en de onderste kromme draag arm vervangen, en toch trekt de wagen naar rechts. Wel is er wat speling op de kogel van de RECHTSE kromme draagarm. Paul ik weet me geen enkel raad. Dank U.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

om goed uit te kunnen lijnen moet er wel een goede bassis aanwezig zijn, dit houd in... geen speling op de kogels... als het even kan, speling minder dan 1mm is toegestaan, meer dan 1 mm is afkeur.

paul,

erdar (0), 17 jaar geleden

Hallo Paul, ook wil ik vermelden dat ze mij gezegd hebben dat de wielvluchten niet juist waren. De rechter wiel zit iets voor de linker wiel. Dank u

erdar (0), 17 jaar geleden

Kan er iemand mij hierbij verder helpen? Paul help?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=erdar]Kan er iemand mij hierbij verder helpen? Paul help?[/quote]
ik heb het gelezen erdar, tis een vreemd iets het lijkt er op dat er iets krom moet zijn? wat ik me eigelijk niet kan voorstellen..

paul,

erdar (0), 17 jaar geleden

Paul kan het niet zijn dat bij de ene kant de bovenste draagarmen nieuw zijn en de andere kant de orginele zijn waardoor de wielstanden anders zijn geworden? Dank U?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=erdar]Paul kan het niet zijn dat bij de ene kant de bovenste draagarmen nieuw zijn en de andere kant de orginele zijn waardoor de wielstanden anders zijn geworden? Dank U?[/quote]
lijkt mij niet! althans ik heb het nog niet meegemaakt, voorheen monteerde ik ook wel verschillende merken doorelkaar dat is nooit een probleem geweest..

paul,

erdar (0), 17 jaar geleden

Wel heb ik bij het opsteken van de kromme onderste draagarm (links) een bandijzer gebruikt om de ophanging naar onder onder te drukken voor die lange bevestiginsbout van de draagarm ui te halen. Ik hoop toch dat het niet daaraan ligt? Dank u Paul

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=erdar]Wel heb ik bij het opsteken van de kromme onderste draagarm (links) een bandijzer gebruikt om de ophanging naar onder onder te drukken voor die lange bevestiginsbout van de draagarm ui te halen. Ik hoop toch dat het niet daaraan ligt? Dank u Paul[/quote]
dat denk ik niet.. vergeet niet normaal op de weg komen daar ook enorme krachten op.. die zijn velemalen hoger dan die jij kunt nabootsen.. daar verbuig jij als mens niks krom.

paul,

erdar (0), 17 jaar geleden

Wat denk je misschien de reactiearmen rechtsboven ook vernieuwen en zo terug laten uitlijnen? Die kraken als ik de stuur volledig van ene kant naar andere kant draai. Dank u voor je hulp Paul.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=erdar]Wat denk je misschien de reactiearmen rechtsboven ook vernieuwen en zo terug laten uitlijnen? Die kraken als ik de stuur volledig van ene kant naar andere kant draai. Dank u voor je hulp Paul.[/quote]
voor dat je uit gaan lijnen alles op speling gaan controleren zorg altijd dat de bassis goed is anders heeft het uitlijnen weinig zin..

paul,

Barry2374 (0), 17 jaar geleden

Hallo Erdar,

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Passat (1.8 20V van 1999). 3 keer uit laten lijnen en nog naar rechts trekken.
Laatste keer hebben ze het subframe los gedraaid en recht gezet, toen alles opnieuw uitgelijnd en nu is het over. Ze hebben wel gezegd dat mijn achteras heel iets krom was maar dat dit verder geen problemen opleverde. (Schijnt dat 3 van de 10 assen krom zijn volgens het banden centrum).
Sucses ermee.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Barry2374]Hallo Erdar,

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Passat (1.8 20V van 1999). 3 keer uit laten lijnen en nog naar rechts trekken.
Laatste keer hebben ze het subframe los gedraaid en recht gezet, toen alles opnieuw uitgelijnd en nu is het over. Ze hebben wel gezegd dat mijn achteras heel iets krom was maar dat dit verder geen problemen opleverde. (Schijnt dat 3 van de 10 assen krom zijn volgens het banden centrum).
Sucses ermee.[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img417.imageshack.us/img417/985/4...[/img][/url]

wielstand achterzijde is verstelbaar zowel links als rechts..

paul,

Barry2374 (0), 17 jaar geleden

Ja Paul, dat klopt maar mijn as was aan de wielzijde iets krom. De as staat er verder wel goed en recht onder.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Barry2374]Ja Paul, dat klopt maar mijn as was aan de wielzijde iets krom. De as staat er verder wel goed en recht onder.[/quote]
ze kunnen meer zeggen bij dat bandencentrum maar ik heb nog nooit een kromme as gezien.. ik weet niet waar ze het over hebben?

paul,

Barry2374 (0), 17 jaar geleden

Hij is ook niet zo erg krom, met het blote oog zie je het niet. Maar het ene wiel loopt niet 100% parallel aan de andere. Hij zou links achter heel iets naar binnen staan. links \ en rechts ! snap je??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.