👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Net voor mijn vakantie heb ik de auto apk laten keuren en er een nw. distributie riem op laten zetten. De garage heeft teven een nw. waterpomp en de andere riemen vernieuwd.
Tijdens vakantie met een caravan erachter (het is een automaat) moest hij in de bergen wel eens trekken en ging naar 3 terug met de koerscontrole. dus soms naar 3000 toeren. op een gegeven moment hoorde ik geruis bij de kachel, luchtbellen? Na afkoeling en controle kon er wel 1.5 ltr water bij.
wanneer we met de losse auto rijden is er weinig of geen verlies, moet hij echter trekken dan heb ik verlies
Verder, motor loopt goed zelfs prima net als altijd. De garage heeft gekeken naar lekkage maar niets kunnen vinden; heeft hem weer bijgevuld (+/- 1 ltr.) en ik moest maar eens even aanzien !! ??
wat zou dit kunnen zijn of zou een "radiatorpil " dit euvel oplossen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen radiator pil of andere rommel gebruiken alsje blieft...
Met deze motor en automaat (krachtverlies) en een caravan in de bergen? dan moet het blok wel heel hard werken.
Dit zal leiden tot een toename van de koelwater temperatuur, wat gaf de temperatuurmeter aan voor het koelwater?
Er kunnen 2 dingen zijn, koelwater verlies uit de overloop van het expantievat door te heet koelsysteem, of je hebt een heel klein lekje dat alleen met hoge koelwater temperatuur, en hogere druk in het koewatersysteem optreed.
Radiatorpillen, Bar's radiator weld etc, verstoppen de kanaaltjes in de radiator en maken het probleem alleen maar erger.
Schoonhouden van de radiator, muggenlijken verwijderen etc.
Cor
[quote=janc46]Net voor mijn vakantie heb ik de auto apk laten keuren en er een nw. distributie riem op laten zetten. De garage heeft teven een nw. waterpomp en de andere riemen vernieuwd.
Tijdens vakantie met een caravan erachter (het is een automaat) moest hij in de bergen wel eens trekken en ging naar 3 terug met de koerscontrole. dus soms naar 3000 toeren. op een gegeven moment hoorde ik geruis bij de kachel, luchtbellen? Na afkoeling en controle kon er wel 1.5 ltr water bij.
wanneer we met de losse auto rijden is er weinig of geen verlies, moet hij echter trekken dan heb ik verlies
Verder, motor loopt goed zelfs prima net als altijd. De garage heeft gekeken naar lekkage maar niets kunnen vinden; heeft hem weer bijgevuld (+/- 1 ltr.) en ik moest maar eens even aanzien !! ??
wat zou dit kunnen zijn of zou een "radiatorpil " dit euvel oplossen[/quote]
waarschijnlijk een (klein) lek in de kachelradiator.. dit is een bekent probleem en komt veelvuldig voor..
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar